צה"ל חושף: מתקני טרור של חמאס בלב המרחב האזרחי בעזה

בעקבות לקחים ממבצע "שומר החומות", אז תקיפת צה"ל את המגדל בו שכנה רשת התקשורת "AP" גררה גינויים במערב, המודיעין הישראלי חושף שורה של אתרי טרור הנמצאים סמוך לבית החולים שיפא, וכן ליד מפעל משקאות וגן ילדים. שר הביטחון גנץ: "העולם צריך לגבות מחמאס מחיר על פשעיה"

זמן צפייה: 02:29

לאור לקחי מבצע "שומר החומות", צה"ל חושף הערב (רביעי) שורה של אתרי טרור של החמאס ברצועת עזה, הנמצאים סמוך לבית החולים שיפא בעזה, כאשר החוט שמקשר בין כולם הוא המרחב האזרחי בעזה.

צה"ל חושף את האתרים כחלק ממאמץ של פיקוד הדרום לחזק את הלגיטמציה של פעולות צה"ל מול החמאס ברצועה, בעקבות הגינויים בארצות הברית ובמערב שגררה תקיפת צה"ל את המגדל בו שכנה רשת התקשורת "AP" במהלך מבצע שומר החומות.

[brightcove_iframe video_id='news-video-news-flash-part-2207271600' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='תוואי המנהרות שחשף צה"ל בעזה' poster='' kid='1_nvwh28b8' duration='']

בין האתרים שצה"ל חושף היום נכלל תוואי מנהרת טרור של חמאס בשכונת תופאח, ליד מפעל משקאות "פפסי" וגן ילדים. קשתות הבטון שתועדו בידי צה"ל זהות לקשתות המנהרות שנחשפו בעבר בידי צה"ל. בצה"ל מדגישים שכאשר המנהרות יקרסו במלחמה הבאה הן יגרמו לקריסת המפעל וגן הילדים. בנוסף חשף צה"ל אתר טרור ליד בית החולים שיפא, שבו מייצרים רקטות. בית החולים מעסיק את צה"ל שנים רבות כמי שמסתיר את בכירי החמאס בזמני מלחמה.

[brightcove_iframe video_id='news-video-news-flash-part-2207271504' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='פיר מנהרות סמוך לבי"ס ולמסגד' poster='' kid='1_e1t2qgql' duration='']

מצה"ל נמסר כי מדובר במטרות שחשף המודיעין הישראלי, שייתקפו בסבב ההסלמה הבא ברצועה. למרות השקט היחסי ברצועה, צה"ל ממשיך להיערך להסלמה רחבה ברצועה עוד בקיץ הזה., אך ההערכה היא שהמתיחות מול הרצועה נמצאת במצב יציב, כאשר הג'יהאד האיסלמי מוביל את אי היציבות.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2207271651' autoplay='0' credit='' desc='שר הביטחון בני גנץ בסיור באוגדת עזה' poster='' kid='1_bbg7c3yz' duration='']

בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ סייר היום במרחב אוגדת עזה, ואמר כי "צה"ל חשף היום לעיני העולם דוגמאות לעומק השימוש של חמאס באוכלוסייה אזרחית שאותה הוא בוחר להעמיד בחזית האש. חמאס יורה מתוך אוכלוסייה אזרחית – ולעבר אוכלוסייה אזרחית".

"כפי שישראל נחושה להביא לשקט וליציבות, כך נהיה נחושים לפגוע בכל מטרה צבאית של חמאס וארגוני הטרור המאיימת על אזרחי ישראל", הוסיף גנץ, "העולם כולו צריך להיחשף לפשעים שמבצעת חמאס, ולגבות ממנה מחיר כבד כבר היום".

בסיור השתתפו גם סגן שר הביטחון אלון שוסטר, אלוף פיקוד דרום אליעזר טולדנו, ראש אמ"ץ אלוף עודד בסיוק ומפקד אוגדת עזה תא"ל נמרוד אלוני. סגן השר שוסטר אמר בסיור: "תקיפות צבאית אל מול החמאס, סיוע ממשלתי משמעותי לקו העימות הדרומי ועוצמה אזרחית של התושבים, מביאים למציאות בטחונית יציבה בעוטף עזה ולצמיחה דמוגרפית חסרת תקדים בהסטוריה של המרחב".