חקירה ראשונית: הכוחות לא היו מתואמים, לא ברור מי ירה ראשון

פרטים חדשים הותרו לפרסום אודות התקרית הקטלנית בה נהרגו שני קציני צה"ל כתוצאה מירי דו"צ, ומהם עולה כי לא בוצע נוהל מעצר חשוד, והמפק"צ שהיה משוכנע שנפל למארב של אויב חמוש פתח באש מטווח קצר. אלוף פיקוד מרכז: "איבדנו שני מפל"גים רציניים ומעולים מאגוז"

זמן צפייה: 07:36

פרטים חדשים הותרו לפרסום בשעת צהריים היום (חמישי) אודות התקרית הקטלנית בה נהרגו שני קציני צה"ל כתוצאה מירי דו"צ, ומהם עולה כי שני כוחות לא מתואמים ביניהם יצאו מהמאהל שבבסיס בנבי מוסא שבבקעת הירדן, כאשר המפק"צ יצא לחפש מי גנב אמצעי לראיית לילה מהבסיס, ובמקביל שני המפל"גים יצאו עם עוד שני חיילים לחפש את הגנב.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2201131213' autoplay='0' credit='' desc='הקצין אלחרר מדרבן את חייליו' poster='' kid='1_qwuwh4l7' duration='16']

המפל"גים ושני החיילים זיהו דמות חשודה בקצה המטווח, איגפו אותו והתקדמו לעברו. הם טיפסו על הסוללה וזיהו אותו עם אמר"ל כ-200 מטר מהם, צמצמו לטווחים מאוד קרובים אליו, ובמקביל המפק"צ הלך לנקודה שבה ראה תנועות חשודות.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2201132157' autoplay='0' credit='' desc='זירת האירוע בנבי מוסא, הבוקר' poster='' kid='1_9v9chrzj' duration='30']

המפק"צ סרק באמצעות האמר"ל ולא זיהה שום דבר חשוד. לפתע הוא שמע רעש מאחוריו, והיה משוכנע שמדובר באויב חמוש. אש נפתחה מטווח קצר של 15-10 מטר לאחר שהמפק"צ חשב שהוא נפל למארב, והשאלה מי פתח באש ראשון עדיין נמצאת בחקירת מצ"ח, אך מתברר שלא היה נוהל מעצר חשוד או ירי באוויר.

תוך כדי הצעקות במהלך הירי הובן שמדובר בכוח צה"ל, וככל הנראה גם הארבעה ירו אך לא פגעו במפק"צ. כוח הרפואה של גדוד השריון שהתאמן בנבי מוסע הוזעק למקום, ומותם של שני הקצינים, רב סרן אופק אהרון ורב סרן איתמר אלחרר, נקבע בשטח.

רס''ן איתמר אלחרר ורס''ן אופק אהרון
רס''ן איתמר אלחרר ורס''ן אופק אהרון

אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס אמר בשיחה עם הכתבים הצבאיים: "איבדנו שני מפל"גים רציניים ומעולים מאגוז. ניבאו להם עתיד גדול בהמשך. איתמר שגדל בגדוד 51 בגולני היה אמור לצאת ללימודים. אופק גדל באגוז והיה אמור להתמנות למפקד מגמה באגוז או סמג"ד בגולני".

דובר צה"ל, תא"ל רן כוכב, מסר: "אירוע קשה ומורכב הלילה. איבדנו שני קצינים מעולים. הרמטכ"ל היה שם הבוקר כדי להתרשם ממקור ראשון. האלוף נועם תיבון יעמוד בראש וועדת החקירה, בראש צוות מומחים. נפתחה גם חקירת מצ"ח. אנחנו נעשה יום עוצר מטכ"לי לדיון בסוגיות בטיחות ותאונות אימונים. האלוף תיבון כבר קיבל תדרוך מהרמטכ"ל על הארוע".