נתניהו האריך את כהונת ראש המוסד בחצי שנה - עד ליוני 2021

מלשכת רה"מ נמסר כי בשל האתגרים הביטחוניים, נתניהו ביקש מיוסי כהן, שהיה אמור לסיים את תפקידו בסוף השנה, להאריך את כהונתו. כהן נענתה לבקשתו, ובינואר הקרוב יחל את שנתו השישית בתפקיד

זמן צפייה: 01:16

מלשכת רה"מ נמסר היום (ראשון) כי בשל האתגרים הביטחוניים העומדים בפני מדינת ישראל, ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקשה מראש המוסד יוסי כהן להאריך את כהונתו בכחצי שנה נוספת.

כהן, שהיה אמור לסיים את תפקידו בסוף השנה, נענה לבקשה ויכהן עד יוני 2021. בינואר הקרוב יחל את שנתו השישית בתפקיד.

לכתבות נוספות בנושא >> 

ראש המוסד ביקר בירדן והעביר למלך מסר מנתניהו בעניין הסיפוח

יוסי כהן, ראש המוסד הנבחר, פורש את משנתו: "לא תמיד המוסד היה בחלומותיי"

ראש המוסד יוסי כהן
ראש המוסד יוסי כהן | צילום: רויטרס

רק לפני כשבוע פקיד ישראלי בכיר אמר כי כהן ביקר בירדן, נפגש עם המלך עבדאללה והעביר לו מסר מנתניהו בעניין הסיפוח. במקביל, שר החוץ הירדני איימן ספאדי הצהיר כי ירדן מתנגדת גם לסיפוח חלקי שיכלול את גושי ההתנחלויות מעלה אדומים, אריאל וגוש עציון. זאת, לדבריו, משום שמהלך כזה יפצל את הגדה המערבית וימנע הקמת מדינה פלסטינית בת-קיימא. את הדברים אמר בריאיון לערוץ הירדני "אל-ממלכה".

בתוך כך, אבו עוביידה, דובר הזרוע הצבאית של חמאס גדודי עז א-דין אל-קסאם, איים על ישראל לקראת ההחלטה בדבר סיפוח שטחים בגדה המערבית. "לא נדבר יותר מדי ולא נשגר המון הצהרות. נאמר מילים ספורות וברורות. ההתנגדות רואה את ההחלטה הזו כהכרזת מלחמה על העם שלנו ולכן ההתנגדות רואה עצמה כאמונה לשמור על העם שלה", אמר. "אנחנו נגרום לאויב להתחרט על ההחלטה הנפשעת הזו".

עוד עלה מהדיווח כי ראש המוסד יוסי כהן קיים לאחרונה מגעים גם עם ראש המודיעין המצרי, עבאס כאמל, בנושא זה. כאמל עדכן את כהן כי לא הושג הסכם עם הנהגת חמאס בנושא התגובה לסיפוח, אך כאמל העריך כי התגובה לא תחרוג מהגבולות המקובלים כדוגמת אלו שננקטו אחרי ההכרה האמריקנית בירושלים בירת ישראל.