נתניהו בגולן: "מדינה שתאפשר התקפות נגדנו משטחה תישא בתוצאות"

רה"מ התייחס בסיור בצפון לסיכול פיגוע הרחפנים בסוריה ואמר כי ישראל לא תסבול התקפות נגדה מכל מדינה באזור. "נחשוף כל ניסיון של איראן לתקוף אותנו וכל ניסיון שלה להסתתר מאחורי תירוצים"

זמן צפייה: 08:05

סיכול פיגוע הרחפנים: ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) לתקיפה בסוריה, ואמר כי "אני רוצה להדגיש שאנחנו לא נסבול התקפות נגד ישראל ממדינה כלשהי במרחב. כל מדינה שתאפשר את השימוש בשטחה להתקפות נגד ישראל - תישא בתוצאות. אני מדגיש - המדינה תישא בתוצאות". הדברים נאמרו במהלך סיור ברמת הגולן.

"במאמץ מורכב של מערכת הביטחון חשפנו שכוח קודס של איראן שלח יחידה מיוחדת של פעילים שיעים לסוריה כדי להרוג ישראלים בגולן באמצעות רחפני נפץ", הוסיף ראש הממשלה. "הבא להורגך השכם להורגו. אני מבקש להדגיש: זו יוזמה של איראן, זה פיקוד של איראן, וזה בשליחות של איראן".

"מנענו פיגועים קשים, ואנחנו נחשוף הלאה כל ניסיון של איראן לתקוף אותנו וכל ניסיון אחר שלה להסתתר מאחורי תירוצים כאלה ואחרים", המשיך נתניהו. בביקור נכח גם הרמטכ"ל אביב כוכבי.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190825-1724' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד מסוריה: תוצאות תקיפת ישראל אמש' kid='1_iwh67duw' duration='24'']

לעוד כתבות בנושא:

בכיר איראני: לא נפגעו מטרות איראניות בתקיפה הישראלית בסוריה

בנימין נתניהו, ראש הממשלה, בגבול הצפון
בנימין נתניהו, ראש הממשלה, בגבול הצפון | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום, התייחס דובר צה"ל, רונן מנליס, לתקיפה בסוריה. "ביום חמישי בערב זיהינו ארבעה פעילים בצפון רמת הגולן, מתכוננים לבצע פיגוע", אמר בשיחה עם כתבים צבאיים. "הם נחתו בשדה התעופה הבין-לאומי בדמשק ומשם נסעו לווילה שהוחכרה על ידי הסורים לצורך תכנון הפיגוע, שאושר על ידי ראש כוח קודס, סולימאני. לאחר שזיהינו את החולייה שובש הפיגוע אך הרחפנים הושארו אצלם, הלילה תכננו האיראנים להוציא שוב את התקיפה לפועל - אך כמה שעות לפני כן מטוסי הקרב של חיל האוויר הופעלו".

"אנחנו יודעים מה היו היעדים של הפיגוע שתכננו האיראנים", הוסיף. "הטסת רחפנים המטילים כמה קילוגרמים של חומרי נפץ לעבר מטרות ישראליות בצפון. עקבנו אחריהם במשך תקופה – ובימים האחרונים ביתר שאת. הם פעלו בסיוע מיליציות שיעיות מקומיות".
בנימין נתניהו, ראש הממשלה, ואביב כוכבי, הרמטכ''ל, בגבול הצפון
בנימין נתניהו, ראש הממשלה, ואביב כוכבי, הרמטכ''ל, בגבול הצפון | צילום: חדשות 13

מנליס הסביר מדוע באופן חריג לקחה ישראל אחריות על תקיפה שיוחסה לה. "במערכה שבין המלחמות, זה מתווה אחר. כאן סיכלנו פיגוע", אמר. "האיראנים תכננו להרוג אזרחים וחיילים ישראלים בשטח ישראל. זה לא מתחת לסף הרעש. מדיניות סיכולי פיגועים היא עשייה גלויה".

במקביל, הרמטכ"ל אביב כוכבי התייחס היום לתקיפה במהלך הערכת מצב שערך, ואמר: "הפיגוע שסיכלנו היה אמור לכלול התקפה של כמה רחפני נפץ נגד מספר מטרות בארץ. מי שהוביל את הפיגוע ופיקד עליו באופן אישי זה מפקד כוח קודס סולימאני. אנחנו צריכים להיערך לכל אפשרות".

תוצאות התקיפה של צה''ל, הלילה בסוריה
תוצאות התקיפה של צה''ל, הלילה בסוריה | צילום: ISI

מוקדם יותר התייחס ראש אגף המודיעין, אלוף תמיר הימן, לסיכול הפיגוע: "הודות לפעולה מודיעינית מאומצת סיכל הלילה צה"ל פיגוע איראני ונמנעה פגיעה בשטח ישראל. שלוחותיה של איראן בסוריה ניסו בימים האחרונים לשגר רחפני נפץ לשטח ישראל. מעקב מודיעיני חשף את היערכות החולייה במבנה איראני, בהובלת סולימאני, ואפשר את סיכול ניסיון הפיגוע. כוח קודס ממשיך במאמצים לדרדר את היציבות באזור. אנחנו ממשיכים במאמץ לעצור את ניסיונותיו לפגוע בישראל ובאזרחיה".

בתוך כך, דובר מליציות חזבאללה התייחס לאירועי הלילה ואמר כי "למזל"טים הישראליים היו מטרות ברורות בהגיעם לדאחיה בביירות. התחקיר אחר אותן מטרות נמשך גם כעת".

תוצאות התקיפה של צה''ל, הלילה בסוריה
תוצאות התקיפה של צה''ל, הלילה בסוריה | צילום: ISI