נתניהו שוחח עם פומפאו ובירך על התקיפה בעיראק: "פעולה חשובה"

ראש הממשלה דיבר עם שר החוץ האמריקני והודה לו על הפעילות "נגד איראן ושלוחיה באזור". משמרות המהפכה האיראניות: "מגנים את התקיפה. לעיראק יש את הזכות להגיב על הפשע הזה"

זמן צפייה: 02:07

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (שני) עם מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, ובירך אותו על התקיפה בעיראק: "פעולה חשובה של ארה"ב נגד איראן ושלוחיה באזור".

במקביל, ערוץ הטלוויזיה האיראני בשפה הערבית, "אל-עאלם", ציטט הודעת גינוי של משמרות המהפכה של איראן: "אנחנו מגנים את התקיפה האמריקנית על מוצבים של מליציית 'אל-חשד אל-שעבי', ואנחנו מדגישים שלעיראק יש את הזכות להגיב על הפשע הזה". משרד החוץ הרוסי התייחס אף הוא לפעולה האמריקנית ומסר: "התקיפות האמריקניות בעיראק ובסוריה לא מקובלות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

דיווח: איראן צפויה להכריז על צעד נוסף בנסיגה מהסכם הגרעין

דיווח בסוריה: 5 נהרגו בתקיפה נגד מיליציה פרו-איראנית בסוריה

כוכבי: ייתכן עימות עם איראן – כוח קודס פועל בעיראק בכל יום

תקיפת ארה''ב בעיראק
תקיפת ארה''ב בעיראק | צילום: פנטגון

מוקדם יותר היום, מטה משרד ההגנה האמריקני - הפנטגון, פרסם סרטון המתעד חלק מהתקיפה האמריקנית שבוצעה אמש על המיליציות הפרו-איראניות בגבול עיראק-סוריה. בתיעוד ניתן לראות את רגע פגיעת הטיל באתר המיליציה - וזה עולה באש.

בתוך כך, דווח כי מספר ההרוגים בתקיפות אלה עלה ל-27, בהם גם אבו עלי אל-ח'וזעלי, מפקד גדוד בחטיבה 45 של מיליציית "הגיוס העממי". כמו כן, דווח על 51 בני אדם שנפצעו, חלק גדול מהם בתקיפת המטה הראשי של מיליציית "חזבאללה עיראק" שבעיר אלקאים.

על פי הודעת הפנטגון לאחר התקיפה, חמישה יעדי טרור הותקפו, בהם מחסני תחמושת. זאת, לדבריהם, בעקבות תקיפות חוזרות ונשנות בבסיסים עיראקיים, שאחת מהן הביאה למותו של אזרח ארצות הברית ופצעה ארבעה נוספים.

בניין במתחם הפנטגון שבוושינגטון, ארצות הברית
בניין במתחם הפנטגון שבוושינגטון, ארצות הברית | צילום: רויטרס

מוקדם יותר הבוקר, גינה ארגון חזבאללה בלבנון את התקיפה האמריקנית, ומסר: "מדובר בהפרת ריבונותה של עיראק, ובפגיעה בביטחונה וביציבותה. מי שקיבל את ההחלטה על התקיפה הנפשעת יגלה בקרוב כמה טיפשית הייתה – ומה יהיו השלכותיה".

בתוך כך, משרד החוץ האיראני הוציא הודעה בנושא התקיפה, ומסר: "איראן מגנה את מתקפת הטרור על המיליציות הפרו-איראניות בעיראק ובסוריה".