רה"מ ענה לחמינאי: מי שמאיים בסכנת השמדה - שם עצמו בסכנה דומה

נתניהו השיב באיום בהתייחס לדבריו של המנהיג העליון של איראן, שטען כי "ישראל היא גידול סרטני בלב המזרח התיכון - המשטר הציוני יושמד". מוקדם יותר כתב גנץ: "לא מציע לאיש לבחון אותנו"

זמן צפייה: 00:57

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שישי) לדבריו של המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי, והצהיר: "אנחנו חוזרים ואומרים - מי שמאיים על ישראל בסכנת השמדה שם עצמו בסכנה דומה".

עוד בחדשות 13:

חמינאי: "ישראל היא גידול סרטני בלב המזרח התיכון"

כוכבי ברקע מתקפת הסייבר באיראן: "נמשיך לפעול בכלים מגוונים"

נתניהו וחמינאי
נתניהו וחמינאי | צילום: רויטרס, Getty Images

כאמור, דבריו של נתניהו מגיעים לאחר הצהרתו של חמינאי שטען כי "ישראל היא גידול סרטני בלב המזרח התיכון". זאת, ברקע חילופי הדברים עם נתניהו ומתקפות הסייבר ההדדיות בין ירושלים לטהראן.

"הכיבוש הציוני הוא טרגדיה", תקף חמינאי. "מדובר בפשע נגד האנושות הגדול ביותר שנעשה בשנים האחרונות. אולם, חזית ההתנגדות הולכת ומתחזקת, בעוד הצבא הציוני נאלץ לסגת מפני לבנון ועזה. המשטר של הציונים עוד יושמד".

המנהיג העליון של איראן האייתוללה עלי חמינאי
המנהיג העליון של איראן האייתוללה עלי חמינאי | צילום: רויטרס

שר הביטחון בני גנץ הגיב לדברי חמינאי וכתב כי "אני לא מציע לאיש לבחון אותנו. מדינת ישראל והחלום הציוני הם עובדה מוגמרת, בניגוד לגרורות האיראניות המנסות להתבסס ולפגוע ביציבות האזורית, ניסיון אותו לא נאפשר. מניסיוני, דברי הרהב של אויבנו מעידים על חולשה. בכל מקרה, אנחנו נדע להיערך לכל האיומים, ובכל האמצעים".

ביום רביעי, פרסם חמינאי באתרו הרשמי קריקטורה תחת הכותרת: "הפתרון הסופי". בקריקטורה נראים חיילים פלסטינים רוקדים ומניפים דגלים בירושלים. ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לדברים ואמר כי "איומיו של חמינאי לממש את 'הפתרון הסופי' כנגד ישראל מזכירים את תכנית 'הפתרון הסופי' הנאצית להשמדת העם היהודי. עליו לדעת שכל משטר שמאיים על ישראל בהשמדה ימצא עצמו בסכנה דומה".