לאחר הפיגוע בב"ש: ראש השב"כ נפגש עם ראשי רשויות בנגב

הפגישה, שנערכה בבאר שבע בהשתתפות ראש העיר וראשי רשויות בדואים, עסקה במניעת תנועת ההשראה מדאעש שהובילה לפיגוע בעיר. ראשי הרשויות נתנו רוח גבית לראש השב"כ והפצירו בו לפעול בכל הכוח נגד הנשק הבלתי חוקי בנגב

זמן צפייה: 01:33

ראש השב"כ רונן בר נפגש בשבוע שעבר עם ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ וראשי הרשויות הבדואיות בנגב - כך פורסם לראשונה הערב (שלישי) בחדשות 13. הפגישה נערכה על רקע הפיגוע הרצחני של דאעש בבאר שבע והחשש מפני פיגועים נוספים כאלה.

ראש השב"כ אמר לראשי הרשויות כי תנועת ההשראה של רעיונות דאעש ניתנת לבלימה כעת, בדיוק כפי שנבלמה באינתיפאדת הבודדים ב-2016 וכן כי השב"כ יגביר עוד יותר את פעילות הסיכול שלו בנגב. ראש השב"כ אך הדגיש שהרוב המוחלט של הבדואים מתנגדים לרעיונות האלה וסולדים מהם, אבל הוא הזהיר את ראשי הרשויות מפני התפשטות רעיונות של דאעש ואמר שמערכת הביטחון תפעל בכל הכוח נגד מי שיעשה זאת.

בר זוכה לרוח גבית מראשי הרשויות הבדואים, שאחד מהם מסר לחדשות 13 היום: "אמרנו לראש השב"כ, 'תפעילו את כול היכולות שלכם, כולל הטכנולוגיות כדי להילחם בתופעת הנשק הלא חוקי'". ראש עיריית באר שבע דנילוביץ הוסיף: "במסע הנחוש שלנו להשבת המשילות ולהחזרת הביטחון האישי לאזרחים בנגב חשוב שכל הגופים הביטחוניים יירתמו ויפעלו בנחישות. אין לנו ארץ אחרת".

מהשב"כ נמסר: "איננו מתייחסים לנאמר בפגישות סגורות".