בן 18 מחורה מואשם בטרור בזמן "שומר החומות": "במטרה לעורר בהלה בציבור"

כתב אישום הוגש נגד צעיר בדואי, שבמהלך התפרעויות ביישוב ביצע עבירות על רקע לאומני. על פי האישומים - עצר רכב של נוסע יהודי, ניפץ את חלון הנהג בעזרת מוט ברזל והשליכו לרכב, פגע בידו של המתלונן וקרא בקול "יהוד, יהוד"

התפרעויות במזרח ירושלים
סימולציה - התפרעויות במזרח ירושלים | צילום: רויטרס

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (רביעי) כתב אישום נגד בן 18 מהיישוב הבדואי חורה, לפיו ביצע עבירות במהלך מבצע "שומר החומות" על רקע לאומני. בין היתר הוא הואשם בטרור וחבלה בכוונה מחמירה, יידוי אבנים, התפרעות, חבלת רכב ממניע גזעני ועוד.

לפי כתב האישום, הנאשם עומר אבו קיעאן הגיע באמצע חודש מאי בלילה, יחד עם אחרים, למהומות שבכניסה לישוב חורה במהלך הפרות סדר שהיו במקום, שכללו בין היתר הבערות של צמיגים, חסימת הכביש ויידוי אבנים. אבו קיעאן נאשם שהשתתף בחסימת כבישים, עצר רכבים שנסעו, יידה אבנים לעבר רכבים במרחק של כ-10 מטרים מהם – והכל מתוך מניע לאומני-אידיאולוגי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"נשמה, תשבי בבית. אני אטפל": ההסתבכות בקואליציה שהובילה להגעת פינטו לכנסת

גרמניה: תכננו לרצוח את המושל – בגלל מדיניות חיסוני הקורונה

גוגל לעובדיה בארה"ב: אם לא תתחסנו – יקוצץ שכרכם ותפוטרו

מכתב האישום עולה כי באותה העת נסע המתלונן ברכבו במסגרת עבודתו לכיוון אילת, ונאלץ לעצור את הרכב בצומת חורה בשל צמיגים בוערים שחסמו את הכביש. הנאשם ניגש אל המתלונן ושאל אותו אם הוא יהודי, והמתלונן הניד בראשו לשלילה, מחשש שאם ייוודע כי הוא יהודי, ייפגע.

הנאשם, שסבר כי המתלונן יהודי, צעק להמון "יהוד יהוד", ניפץ את חלון הנהג ברכבו של המתלונן במוט ברזל שאחז בידו, וזרק את מוט הברזל לתוך הרכב - כשהוא מנפץ את שמשת הנהג. המתלונן הרים את ידו כדי להתגונן מהמוט, והמוט פגע בידו.

בכתב האישום צוין כי "הנאשם עשה כל זאת במטרה לעורר פחד או בהלה בציבור, ובמעשהו היה סיכון ממשי לפגיעה חמורה בגופו של אדם". בשל צעקותיו של הנאשם, המון האנשים התגודדו סביב רכבו של המתלונן, והחלו לידות אבנים על רכבו, עד שנופצו כל חלונות הרכב.

המתלונן, שחשש לחייו, החל לנסוע במהירות, בניסיון להיחלץ מההמון, עלה עם רכבו על מחסום ארעי שהניחו המתפרעים על הכביש - ורכבו נפגע. המתלונן המשיך בנסיעתו מספר דקות, עד שהגיע לתחנת עיירות של משטרת ישראל, שם שוטרים טיפלו בו והוזמן לו אמבולנס.

עוד עלה מכתב האישום, כי הנאשם הציע למכירה בוואטסאפ אקדח בעלות של 27,000 שקלים. הפרקליטות הגישה בקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.