האסון בחטיבת כפיר: החייל היורה מתקשה להסביר מדוע חש מאוים

השאלות הקשות סביב התנהלות החייל שירה בשוגג בחברו סמ"ר נתן פיטוסי הולכות ומתרבות, וקשה לומר שהוא מספק בחקירתו תשובות ברורות לכמה מהשאלות הקשות - שנותרות גם עכשיו ללא מענה. ז'ק חן, מבכירי הסנגורים בישראל, הצטרף לצוות ההגנה שלו

זמן צפייה: 05:49

השאלות הקשות סביב התנהלות החייל שירה בשוגג בחברו סמ"ר נתן פיטוסי הולכות ומתרבות. היום (רביעי) הוא היה בחקירת מצ"ח מהבוקר ועד הערב, וקשה לומר שהוא מספק תשובות ברורות לכמה מהשאלות הקשות, שנותרות גם עכשיו ללא מענה.

בסביבות השעה 22:00, סמוך לשעת האירוע שלשום, הוא יובא בידי חוקרי מצ"ח לשחזור באותו אתר בין שוויכה לזמר, כאשר אתמול בערב הוא סירב לעשות את השחזור בטענה לעייפות. היום הוא נשאל בין היתר מדוע הוא ירה מהמותן שמונה כדורים במקום שאין בו אפשרות נוהל מעצר חשוד אלא אם פלסטיני נצפה כשהוא משחית את הגדר.

הרמטכ''ל אביב כוכבי בזירה בה נהרג סמ''ר נתן פיטוסי
הרמטכ''ל אביב כוכבי בזירה בה נהרג סמ''ר נתן פיטוסי | צילום: דובר צה''ל

בנוסף הוא נשאל מדוע הוא חשד שמדובר במחבל אם פיטוסי הגיע מתוך ישראל, ומדוע הוא קרא אליו "עצור או שאני יורה" בעברית אם חשב שמדובר בפלסטיני. עוד הוא נשאל מדוע פיטוסי לא עצר כאשר נפתח נוהל מעצר חשוד, ומדוע גופתו של פיטוסי נמצאה לרגליו של החייל היורה. כלומר, הירי בוצע מטווח קצר מאוד, שבו היה מצופה ממנו לראות שמדובר בצמד שלו.

כמה שעות לפני הירי הקטלני, בסביבות השעה 17:00, עבר מפקד מחלקה בין העמדות וראה את פיטוסי הולך להתפלל. המ"מ הזהיר אותם לשים לב שלא להתרחק ואמר להם לשמור על קשר עין. ז'ק חן, מבכירי הסנגורים בישראל, הצטרף היום לצוות ההגנה של החייל היורה.