דיווחים בלבנון: אחרי חדירת המל"ט לישראל - מטוסי חיל האוויר מעל ביירות

בתיעוד שהגיע מהמדינה השכנה ניתן לראות מטוסים בגיחות מעל הבירה הלבנונית. במקביל, בנו של נסראללה התגרה: "המל"ט ששב ללבנון בשלום - חצה את כל מערכות האויב". ערוץ שמזוהה עם חיזבאללה: "המל"ט היה בישראל 40 דק' וטס לאורך 70 ק"מ"

זמן צפייה: 02:31

אחרי חדירת המל"ט של חיזבאללה לישראל, כלי תקשורת לבנונים דיווחו כי מטוסים ישראלים יצאו לגיחות מעל ביירות. במקביל, בנו של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, ג'ואד נסראללה, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "האויב כשל ביירוט המל"ט ששוגר מלבנון בכל אמצעי היירוט, ושב ללבנון בשלום. המל"ט הלבנוני חצה את כל מערכות האויב הכוללות מטוסי קרב, מסוקים ואת כיפת ברזל".

עוד כתב בנו של מזכ"ל חיזבאללה כי "מל"ט נכנס למרחב האווירי של ישראל, חג מעל הכנרת ולאחר מכן חוזר בחזרה וכיפת ברזל אינה מצליחה לעקוב אחריו במסכים וליירטו. ישראל מודה בכשלונה ליירט את המל"ט אשר נאמר כי הוא נכנס לישראל מלבנון".

ערוץ "אלמנאר", המזוהה עם חיזבאללה פרסם הודעה בשם "ההתנגדות האיסלאמית" שבה נאמר: "היום שוגר המל"ט 'חסאן' לישראל וחג מעליה במשך 40 דקות למטרת תצפית, לאורך 70 ק"מ בצפון ישראל. חרף ניסיונותיה הרבים של ישראל ליירטו, המל"ט 'חסאן' שב בשלום".

כזכור, מוקדם יותר היום אזעקות הופעלו באזור הגליל העליון ובדרום רמת הגולן, בעקבות חדירת טיסן משטח לבנון לישראל. חיל האוויר הקפיץ מטוסי ומסוקי קרב, ומערכת כיפת ברזל המוצבת באצבע הגליל הופעלה, אך לא בוצע יירוט מוצלח ולאחר כמה דקות הטיסן שב ללבנון. ממד"א נמסר כי לא התקבלו דיווחים על נפגעים, ולתושבי האזור נמסר כי ניתן לחזור לשגרה.

מטוס קרב בשמי צפון הארץ בעקבות חדירת מל''ט
מטוס קרב בשמי צפון הארץ בעקבות חדירת מל''ט

במערכת הביטחון התלבטו אם להפעיל את האזעקה, אך החשש היה שמדובר בכלי טיס ממולכד שנושא עליו חומר נפץ בדרכו ליישוב אזרחי, ובצה"ל החליטו לא לקחת סיכונים ולהפעיל את ההתרעות. לאחר בדיקת הפרטים התברר שמדובר ככל הנראה בטיסן שחצה את הגבול למטרת איסוף מידע וצילום. הטיסן הגיע עד צפון הכנרת, וגודלו, כמטר, היה מה שהקשה על היירוט.