נסראללה במסר לישראל: אם תהרגו לוחם שלנו - נהרוג לוחם שלכם

מזכ"ל חזבאללה התייחס למתיחות הגוברת בגבול ישראל-לבנון, ורמז כי החשבון על חיסול הפעיל טרם נסגר: "רק עניין של זמן ונגיב, בסוף הישראלים ייצאו מהחורים"

זמן צפייה: 03:06

מזכ"ל חזבאללה חסן נסראללה נאם היום (ראשון) מהבונקר שבו הוא שוהה, ואיים על ישראל כי התגובה על חיסול פעיל הארגון לפני מספר שבועות תגיע. "על הישראלים להבין", פתח נסראללה את דבריו, "ברגע שתהרגו לוחם שלנו - אנחנו נהרוג אחד מהחיילים שלכם. זו המשוואה. האיומים של נתניהו וגנץ לא יגרמו לנו לוותר".

"אנחנו לא מחפשים רק הישג לתקשורת", הבהיר, "אלא מעוניינים לייצב את המשוואה". נסראללה טען כי הכוננות של ישראל לאורך גבול לבנון היא "חלק מהעונש על חיסול הפעיל בדמשק", והוסיף: "פעולה נגד ישראל היא עניין של זמן ומקום מתאימים. כמה זמן יוכלו להחביא את הלוחמים? שבוע? שבועיים? בסוף, נגיע אליהם ונגיב. אנחנו לא ממהרים. בסוף, תצאו מהחורים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ניר ברקת נגד ישראל כ"ץ: "אם לא יתפטר – הכלכלה תשלם מחיר"

בתגובה להמשך הפרחת בלוני הנפץ: צה"ל תקף עמדות של חמאס ברצועה

נכנס דרך המרפסת – ואנס: בן 25 מהצפון מואשם באונס קשישה בת 82

מזכ''ל חזבאללה חסן נסראללה
מזכ''ל חזבאללה חסן נסראללה

בשלב זה התייחס נסראללה גם להסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות, והדגיש: "לא נכיר לעולם בישות הציונית גם אם כל העולם יכיר בה. אנחנו מגנים את ההכרה בישראל ולא משנה מאיזה גורם או מדינה היא מגיעה. אנחנו מגנים את כל צורות הנורמליזציה ואת עמדת בכירי איחוד האמירויות".

עוד הוסיף לדבר על הסיכוי כי ארה"ב תמכור לאיחוד מטוסי F-35, וטען כי "נתניהו אמר שזה לא יקרה - למרות שהוא יודע שבאיחוד לעולם לא ישתמשו במטוסים נגד ישראל. נתניהו הציג את בכירי הנסיכויות כשקרנים כאשר הכחיש שהתמורה לנורמליזיציה הייתה ויתור על כוונת ישראל לספח בגדה או תמורת עסקת נשק. כל מה שמעניין את ישראל זה עליונות על עמי האזור".

תיעוד לבנוני של התקרית בהר דב בין חוליית חזבאללה לחיילי צה''ל
תיעוד לבנוני של התקרית בהר דב בין חוליית חזבאללה לחיילי צה''ל

הרקע למתיחות בין ישראל לחזבאללה הוא, כאמור, מותו של עלי כאמל מחסן ג'ואד, אחד מפעיליו הצבאיים של הארגון, אשר נהרג כתוצאה מתקיפה שיוחסה לישראל לפני מספר שבועות בשדה התעופה הבין-לאומי של דמשק. מאז מותו, החלו תחנות הטלוויזיה של חזבאללה לשדר איומים כלפיי ישראל.

ביום רביעי העריכו בפיקוד צפון כי למרות שניסה כבר כמה פעמים בשבועות האחרונים, חזבאללה ימשיך לנסות לבצע פיגועים בגבול הצפון, משום שנסראללה נחוש להרוג חייל ישראלי. בצה"ל סבורים שישנן כמה חוליות בשטח, שכבר קיבלו פקודה מנסראללה, והן מחפשות מטרות.