נסראללה לועג לתרגיל ההטעיה של צה"ל: "הפך לצבא הוליוודי"

מזכ"ל חזבאללה התייחס במהלך אירועי העשוראא בביירות לסבב האחרון בצפון, ואמר כי "אם ישראל תתקוף את לבנון בכל אופן שהוא, נגיב מתוך הגנה על ביטחונה - ללא קווים אדומים"

זמן צפייה: 01:01

המתיחות בצפון: מזכ"ל חזבאללה חסן נסראללה התייחס היום (שלישי) לתרגיל ההטעיה שערך צה"ל במסגרת העימות האחרון מול הארגון, במסגרתו פונו חיילים לבית החולים למרות שלא נפגעו, ואמר כי "הציונים טוענים שביימו פצועים ופינוי בגבול כאשר הגבנו. נגיד שזה נכון, זה אומר שהצבא הישראלי הפך לצבא הוליוודי. זה אומר שבפעם הבאה אנו נגיב לא פעם אחת ולא במקום אחד, כדי שלא תספיקו לביים סרטים הוליוודיים כאלה". את הדברים אמר במהלך אירועי העשוראא בדאחייה שבביירות.

נסראללה הוסיף כי בצ"ל מכינים את הבובות כהטעיה אבל זו חולשה. "הצבא האגדי שלא יובס הוא פחדן". כמו כן, איים כי אם ישראל תתקוף את לבנון בכל אופן שהוא "נגיב מתוך הגנה על לבנון, ביטחונה וכבודה - ללא קווים אדומים. אנו לא מוותרים על החלטה 1701 של האו"ם, ישראל לא מכבדת או מיישמת אותה למרות שאמרתי שלא יהיו קווים אדומים".

לכתבות נוספות בנושא: 

נסראללה: "החל שלב חדש במאבק – לא יהיו קווים אדומים"

בכירים במערכת הביטחון: התרגיל שנעשה לחזבאללה לא נוהל כשורה

התרגיל של צה"ל: חיילים פונו במסוק לביה"ח למרות שכלל לא נפגעו

יו''ר חזבאללה חסן נסראללה
יו''ר חזבאללה חסן נסראללה

"פלסטין היא הסוגיה המרכזית, נעודד את תנועות ההתנגדות שם, אין אופציה פרט להתנגדות ושחרור פלסטין", המשיך מזכ"ל חזבאללה. "אנו מודיעים למחויבות המתמשכת שלנו לתמוך בהתנגדות, זו המחויבות שלנו למרות כל הקושי - וכן להתנגד לעסקת המאה. נכשיל אותה לא משנה מה יהיה".

בתוך כך, בכיר חזבאללה האשם ספי א-דין, אמר: "לא נוותר על דרך הג'יהאד. נמשיך בהתנגדות בלב הזירה כנגד האויב הישראלי ומול כל האתגרים, לא משנה מה ההשלכות. אנו אומרים לישראל ולנתניהו - אתם אומרים שאתם יודעים הכול על הנשק האיכותי שלנו ומפציצים אותנו, אך אנו אומרים שמה שאתם לא יודעים הרבה - ואם תעשו שטות נכה אתכם".

מסוק צבאי ברמב''ם
מסוק צבאי ברמב''ם | צילום: דוברות רמב''ם

כזכור, צה"ל ערך תרגיל ביום ראשון שעבר, במהלך העימות בצפון מול חזבאללה, ופינה חיילים שכלל לא היו פצועים לבית החולים רמב"ם באמצעות מסוק. יום לאחר מכן, תחקר צה"ל את אירוע ההונאה, וקולות בכירים במערכת הביטחון הודו שהאירוע לא נוהל באופן נכון וייתכן שלא התחשב במציאות התקשורתית בישראל 2019.

הטענות שעלו נגד אופן ניהול התקרית מדברות על כך שההונאה נחשפה מהר מדי בעקבות התנהלות לא נכונה מול התקשורת המודרנית, בתקופה שבה כמעט ולא ניתן להסתיר מידע. מטרת ההונאה, למעשה, היא לא לחשוף את האמת אלא להשאיר את המצב בעמימות. טענת הבכירים הייתה שמערכת הביטחון צריכה למצוא דרך חדשה לפעול באירועים כאלה.

סיור מפקד עוצבת הגליל לאחר ירי הנ''ט לכיוון אביבים
סיור מפקד עוצבת הגליל לאחר ירי הנ''ט לכיוון אביבים | צילום: דובר צה''ל

כאמור, בשבוע שעבר ירה חזבאללה שני טילי נ"ט לעבר אמבולנס צבאי, ובמשך שעתיים לא נודע אם ישנם פצועים מכוחותינו או לא. בזמן הזה, מסוקים צבאיים נראו מגיעים לבתי החולים זיו בצפת ורמב"ם בחיפה כשעליהם לכאורה פצועים.

רק לאחר שעתיים תמימות וחרושת שמועות, דובר צה"ל רונן מנליס עדכן שאכן אין פצועים כתוצאה מהתקיפה. הסיבה היא שבצה"ל רצו לשמר את העמימות מול חזבאללה בנוגע לתוצאות התקיפה, כך שהוא לא יוכל להבין מה השיג בכך שירה מטח טילים לשטח ישראל. לכן, רק בשעה 18:00 בערב דובר צה"ל שם סוף למלחמת המוחות והצהיר שאין פצועים.