נסראללה: אם נידרדר למלחמה - ישראל תראה דברים שלא ראתה מ-1948

ברקע התרגיל שקיים היום חיל האוויר, מזכ"ל חזבאללה איים כי מספר ימי קרב עם ארגונו עלולים להוביל למלחמה כוללת: "אם צה"ל יפציץ ערים בלבנון - אנו נפגיז ערים בישראל"

חסן נסראללה

מזכ"ל חזבאללה חסן נסראללה איים הערב (שלישי) כי "על העורף בישראל לדעת שאם תתרחש מלחמה עם חזבאללה - הוא יצפה במאורעות שלא נראו מאז הקמתה של ישראל בשנת 1948". זאת, ברקע תרגיל חיל האוויר היום, שבו תוגלו הכוחות לחימה מול הארגון.

"אנחנו לא מחפשים אחר מאבק עם ישראל, אך אם היא תפתח במלחמה – אנחנו נצטרף אליה", אמר נסראללה. "אם ישראל תפציץ ערים בלבנון, אנחנו נפציץ ערים בישראל, ואם היא תפציץ כפרים בלבנון, אנחנו נפציץ מושבים בישראל. אם צה"ל יפציץ מטרות צבאיות שלנו - גם אנחנו יכולים לתקוף מטרות צבאיות של ישראל. אף אחד לא יכול להבטיח שמספר ימי לחימה ביננו לבין ישראל לא יובילו למלחמה כוללת וגדולה".

חסן נסראללה
חסן נסראללה

היום, כאמור, חיל האוויר הציג את "ורד הגליל" - תרגיל לשיפור המוכנות בזירה הצפונית, אשר החל ביום ראשון בשבע בבוקר במתכונת פתע - וצפוי להסתיים מחר. במהלך האימון, דימה החיל תקיפת מטרות בלבנון ובסוריה, בהן מטרות אזרחיות המשמשות את חזבאללה בשטח לבנון.

לשם האימון גויסו חיילי מילואים, בהם גם טייסים, כך שכלל החיל לקח בו חלק. בחיל האוויר ציינו כי כל אנשי המטה המבצעי של החיל כבר חוסו נגד הקורונה, וכי עד כה - יותר מ-80% מחיילי הסדיר ואנשי הקבע חוסנו גם הם. התרגיל, הדגישו, התקיים בהתאם להגבלות.

תרגיל חיל האוויר ״ורד הגליל״
תרגיל חיל האוויר ״ורד הגליל״ | צילום: דובר צה''ל

האימון, כאמור, דימה תרחישי לחימה בצפון, ותרגל בין היתר פגיעה של טיל קרקע אוויר, אותו ירה ארגון חזבאללה לעבר מטוס של חיל האוויר - מה שהוביל, במסגרת התרגיל, למלחמה מול ארגון הטרור הפועל בלבנון.

 

ב"ורד הגליל" תרגלו גם פגיעה במערך הטילים והרקטות של חזבאללה בביירות ובדרום לבנון, תקיפת 3,000 מטרות ביום, וכן הגנה אווירית מטילים, רקטות וטילי שיוט. בנוסף, החיל דימה נפילת מטוסים של חיל האוויר וחילוץ טייסים משטח האויב.

תרגיל חיל האוויר ״ורד הגליל״
תרגיל חיל האוויר ״ורד הגליל״ | צילום: דובר צה''ל

מפקד בסיס רמון, אל"מ י', אמר כי "אנחנו כחיל דואגים לשמור על העליונות האווירית ולא נוכל לקבל ירי של מערכות נשק לעבר כלי טיס בזירה שבה אנחנו פועלים, ובתרגיל הזה אנו מתרגלים את הפעולות של כל החיל במעבר לחירום ובהתמודדות עם איומים כאלה. אנו מבינים שבסיטואציה הנוכחית זה שריר שמאוד נרצה לחזק אותו, הדריכות והמעבר הקצר משגרה לחירום ישפיעו על התוצאות בזירה הצפונית".