יומיים לפני חדירת המל"ט - נסראללה איים: "יש לנו יכולת לייצר כטב"מים"

אזעקות הופעלו היום באזור הצפון בעקבות חדירת מל"ט משטח לבנון, לאחר שביום רביעי השבוע נאם מזכ"ל חיזבאללה מהבונקר שלו ואמר: "כמו שרכשנו את היכולת להפוך את אלפי הטילים שלנו למדוייקים רכשנו גם את היכולת לייצר כלי טיס בלתי מאוישים".

זמן צפייה: 14:13

יומיים לפני חדירת המל"ט לשטח ישראל היום (שישי), מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נאם מהבונקר שלו לציון יום השנה ה-30 לחיסול עבאס מסאווי, מזכ"ל חיזבאללה שקדם לו. בנאומו ששודר בביירות אמר: "כמו שרכשנו את היכולת להפוך את אלפי הטילים שלנו למדוייקים רכשנו גם את היכולת לייצר כטב"מים. ואם נמשיך ככה אלוהים עוד יודע מה נוכל לייצר".

עוד אמר מזכ"ל חיזבאללה ביום רביעי השבוע: "יש ירידה משמעותית בנוכחות המזל"טים של ישראל בלבנון וזה בגלל שחזבאללה החליטה להפעיל את ההגנה האווירית הנמצאת מזה שנים בלבנון".

נסראללה הוסיף כי "בכירים בישראל ובכירי החוקרים בישראל מדברים על נפילה של הישות הציונית ואנחנו רואים נפילה זו", וציטט אישים כמו יאיר לפיד וגדי איזנקוט שהזהירו מפני המחלוקות והשסעים בחברה הישראלית. "בישראל לא רוצים להילחם ורוצים ללכת לסייבר", אמר נסראללה, "סקר שנערך לאחרונה אומר ש-40% רוצים להגר מישראל ואנחנו מברכים על זה, קוראים להם לעשות זאת ונממן את הדרכונים שלהם".

מטוס קרב בשמי צפון הארץ בעקבות חדירת מל''ט
מטוס קרב בשמי צפון הארץ בעקבות חדירת מל''ט

היום הופעלו אזעקות באזור הגליל העליון ובדרום רמת הגולן, בעקבות חדירת מל"ט משטח לבנון לישראל. חיל האוויר הקפיץ מטוסי ומסוקי קרב, מערכת כיפת ברזל המוצבת באצבע הגליל הופעלה, ונבדק אם המל"ט יורט או הצליח לחזור ללבנון. ממד"א נמסר כי לא התקבלו דיווחים על נפגעים, ולתושבי האזור נמסר כי ניתן לחזור לשגרה.

במערכת הביטחון התלבטו אם להפעיל את האזעקה, אך החשש היה שמדובר בכלי טיס ממולכד שנושא עליו חומר נפץ בדרכו ליישוב אזרחי, ובצה"ל החליטו לא לקחת סיכונים ולהפעיל את ההתרעות. לאחר בדיקת הפרטים התברר שמדובר ככל הנראה בכלי טיס שחצה את הגבול למטרת איסוף מידע וצילום.