נסראללה: "לא מאמין שישראל תתקוף באיראן"

מזכ"ל חיזבאללה התראיין לערוץ איראני ואמר כי "אנו לא הולכים לעבר מלחמה עם ישראל, אך לא חוששים ממנה", וכי ההגנה האווירית של הארגון הפחיתה את הפעילות הישראלית בלבנון. על הסכם הגרעין: "מלחמה עם איראן נוגדת את האינטרס האמריקני"

חסן נסראללה, מזכ"ל חיזבאללה
חסן נסראללה, מזכ"ל חיזבאללה | צילום: רויטרס

בריאיון לערוץ אלעאלם האיראני הערב (שלישי) אמר מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה כי "אם איראן תותקף, היא תגיב ישירות וגם בעלות בריתה יגיבו. לכן יש חשש צבאי, אני לא מאמין שישראל תתקוף באיראן". עוד הוסיף מנהיג הארגון כי "בעלות הברית באזור לא יעזרו לישראל שרק רוצה להפחיד. בתוך ישראל יש מחלוקות פוליטיות וצבאיות בנוגע לטיפול בסוגיית הגרעין האיראני".

על הסכם הגרעין עם המעצמות אמר נסראללה: "אם יהיה הסכם זה יילך לכיוון של הסרת סנקציות, ללא הסכם יהיו סנקציות. האיומים של ארצות הברית על איראן נועדו להפחיד את איראן. כל מלחמה עם איראן תגרור את האזור וזה נוגד את האינטרס האמריקני".

פעיל חיזבאללה
פעיל חיזבאללה | צילום: רויטרס

נסראללה גם סיפר על המצב בין חיזבאללה לישראל ואמר כי "אנחנו מפעילים את ההגנה האווירית, והיא נותנת תוצאות. היה שימוש במל"טים ישראלים שאספו מידע מדי יום. בשנתיים האחרונות תנועה ישראלית זו נסוגה מאוד מאוד. באזור הבקאע (צפון מזרח לבנון) זה היה נפוץ מאוד, לפעמים כמה חודשים לא מופיע מל"ט, וזה לא היה ככה בעבר. גם בדרום לבנון המל"טים הישראלים בירידה. הם שינו את המסלולים שלהם".

"איננו הולכים לעבר מלחמה", אמר מנהיג חיזבאללה,"אך איננו חוששים ממנה, לא נוותר על מדינתנו. כמובן שיש לנו דברים שיפתיעו את האויב. ההתנגדות יכולה להשיג כל נשק שהיא רוצה כדי להגן על עצמה. חלק מכללי המשחק השתנו".

מחבל מחבלים פיגוע פיגועי ירי אזור שכם חיסול שב''כ צה''ל
שלושת המחבלים שחוסלו היום לפי טענת הפלסטינים

בהמשך פנה נסראללה למשפחות ה"שהידים", לדבריו, שחוסלו היום על ידי כוחות הביטחון, ואמר: "זו התקפה ישראלית ברורה. ממשלת ישראל הנוכחית ורה"מ הנוכחי רוצה להיות יותר מנתניהו, כל הדיבורים על פתרון שתי המדינות חסרי משמעות ולא קיימים. לאמריקה אין שום אינטרס בזה".

"ממשלת ישראל אומרת לפלסטינים - ניתן לכם קצת כסף תמורת תיאום ביטחוני", הוסיף נסראללה, "יש אופק סגור עם ההנהגה הפלסטינית. זה מחזק את אופציית ההתנגדות כנגד ישראל שמחרימה אדמות, מייהדת את ירושלים, עוצרת פלסטינים. לעם הפלסטיני יש רק אופציה של ההתנגדות. בגדה יש פעילות של ההתנגדות וזה מדאיג את ישראל".