ממצלמות הקסדה: כך פעלו הלוחמים מול פעילי טרור בשכם

המשטרה פרסמה תיעוד של לוחמי הימ"מ והשב"כ במבצע שבמסגרתו חוסל המבוקש איברהים נאבלוסי, וכן פעיל טרור נוסף שהיה איתו בבית בו הסתתרו. בתיעוד ניתן לראות את קרב היריות שהתנהל מול המחבלים - וכן את רגעיו האחרונים של כלב הימ"מ שנהרג במהלך חילופי האש

זמן צפייה: 01:29

המשטרה פרסמה הערב (שלישי) תיעוד ממצלמות הקסדה של לוחמי הימ"מ למבצע מול פעילי הטרור בשכם הבוקר, במסגרתו חוסל המבוקש איברהים נאבלוסי, וכן פעיל טרור נוסף שהיה איתו בבית בו הסתתרו. בתיעוד ניתן לראות את הפעילות של לוחמי הימ"מ ושב"כ תחת אש כבדה באור יום, השימוש באמצעי הירי השונים - ותיעוד מתוך הבית שבו התנהל קרב היריות עם המחבלים

בנוסף, ניתן לראות בתחילת הסרטון תיעוד של רגעיו האחרונים של זילי, הכלב של הימ"מ שנהרג במהלך חילופי האש עם המחבלים, ובמשך 9 שנות שירות בימ"מ היה שותף לעשרות פעילויות נגד פעילי טרור.

כלב הימ''מ ''זילי'' שנהרג בפעילות בשכם
כלב הימ''מ ''זילי'' שנהרג בפעילות בשכם | צילום: דוברות המשטרה

מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן, מסר: "במשך שעות ארוכות, החל מערב יום שני פעלו לוחמי הימ"מ נגד המבוקש פעיל הטרור שביצע שורה ארוכה של פיגועים, הבוקר הם נכנסו באומץ לב, מקצועיות ונחישות ללב הקסבה של העיר שכם. המידע של השב"כ היה ממוקד והכוח הכין תוכנית שיצרה לחץ מסיבי על המבנה תוך ניתוח מעמיק של נתיבי המילוט של המחבלים".

"תוך חילופי אש כבדים פעלו לוחמי הימ"מ בתושיה רבה והצליחו במשימה", הוסיף כהן, "לצערנו איבדנו את זילי, חברו הטוב של האדם שהיה גם לוחם אמיץ. כוחות משמר הגבול, שב"כ וצה"ל ימשיכו לפעול בכל נקודה ביהודה ושומרון נגד פעילי טרור לשמירה על ביטחונם של אזרחי ישראל".

ביתו של נאבולסי בשכם
ביתו של נאבולסי בשכם

הבוקר חיסל כוח ימ"מ את נבלוסי, לאחר חילופי אש שהתרחשו בין צה"ל לחמושים כשכוח ימ"מ כיתר את ביתו. לפי הדיווחים של הסהר האדום, 30 פלסטינים נפצעו כאשר אחד מהם נפגע מירי בחזה ומצבו קשה. כוחות הימ"מ וצה"ל כיתרו את ביתו של נבאלוסי, שנטען כי הצליח להימלט בכניסה הקודמת של צה"ל לשכם. הוא התבצר בביתו וירה לעבר הכוחות, שירו טילים נגד טנקים על הבית. מבוקש נוסף שחוסל הוא איסלאם סבוח.