מושל שכם על תקרית הירי בעיר: "לא מקבלים את הגרסה הישראלית"

איבראהים רמדאן הביע זעם על חילופי האש בין צה"ל לאנשי ביטחון פלסטיניים הלילה: "למה הגיעו ללא תיאום? זו לא תל אביב פה". מנגד, בצה"ל טענו כי מדובר ב-"מקרה בודד וחריג" שאירע בשגגה

זמן צפייה: 01:39

מושל שכם, איבראהים רמדאן, הביע זעם היום (שלישי) על תקרית הירי החריגה שאירעה בעיר הלילה בין כוחות צה"ל לאנשי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים, שכתוצאה ממנה נפצעו שני אנשי ביטחון של הרשות. "איננו מקבלים את הגרסה הישראלית כאילו הייתה טעות או אי הבנה בזיהוי", אמר. "הם טוענים שירו לעברם. מי ירה? מה הם עושים פה בכלל ומדוע הגיעו לשכם ללא תיאום? זה לא תל אביב פה", אמר רמדאן בריאיון לטלוויזיה הפלסטינית.

"אסור לשתוק על כך" המשיך. "לא נעמוד כמו כבשים ונסתכל על מי שיורים עלינו. ההנהגה הפלסטינית והנשיא אבו מאזן ידונו כיצד להגיב ובאילו צעדים לנקוט אחרי המתקפה הזו על מטה של הרשות הפלסטינית בשכם. אירועים כאלו רק יגבירו את הכעס של העם הפלסטיני על ישראל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

איילת שקד: "מתכוונת לחזור לכנסת בבחירות הקרובות"

לאחר הביקורת: ניו יורק טיימס יפסיק לפרסם קריקטורות פוליטיות

ח"כ יואב קיש: "אני מועמד לקבלת תיק - מקווה להיות שר התקשורת"

הנזק שנגרם למטה הביטחון המסכל בשכם
הנזק שנגרם למטה הביטחון המסכל בשכם | צילום: חדשות 13

מנגד, מגורם ביטחוני נמסר כי מדובר ב"תקרית בודדה וחריגה שלא תשפיע על התיאום הביטחוני" וכי כעת מנסים להבין כיצד התפתח האירוע. מדובר צה"ל נמסר בתגובה לתקרית: "בפעילות מעצרים שהתקיימה הלילה ביהודה ושומרון נעצרו 18 בני אדם החשודים בפעילות טרור ובהפרות סדר. במהלך הפעילות בשכם התפתחו חילופי ירי בין כוח צה"ל לבין מי שזוהו כחשודים. בדיעבד התברר כי מדובר באנשי מנגנונים פלסטינים. לא היו נפגעים לכוחותינו. נסיבות האירוע יחקרו".

כזכור, תקרית ירי חריגה אירעה הלילה בין כוח צה"ל לאנשי ביטחון פלסטינים בשכם. מדובר צה"ל נמסר כי במהלך פעילות מעצרים שגרתית של כוחות חי"ר, הבחינו החיילים באנשי הביטחון, המשתייכים למה שמכונה "השב"כ הפלסטיני" – זיהו אותם בטעות כפעילי טרור ופתחו לעברם בירי. על פי דיווח פלסטיני, הירי נמשך יותר משעה ובמהלכו נפצעו שני אנשי ביטחון. בצה"ל הודיעו כי האירוע יתוחקר. במקביל, צה"ל ואנשי מתאם הפעולות בשטחים מנהלים שיחות הרגעה עם אנשי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים בעקבות התקרית.

Whatsapp Image 2019 06 11 At 0
נזק מהתקרית בשכם כפי שדווח אצל הפלסטינים | צילום: חדשות 13

מקור ביטחוני ברשות הפלסטינית אמר לסוכנות הידיעות "קודס נט" כי בעת סיור באזור המטה, איתרו כוחות הביטחון מכונית שחשדו כי שייכת לכוח ישראלי מיוחד, וכשהתקרבו למקום – התפתחו חילופי אש בין הכוחות. ברשות הפלסטינית זועמים הבוקר על ישראל, שלא תיאמה איתה את הפעילות, מכיוון שמתקיים תיאום בין שני הצדדים בנוגע למיגור פעילות חמאס ביהודה ושומרון.