לוחמים זיהו בטעות אנשי ביטחון פלסטינים כמבוקשים - ופתחו באש

מצה"ל נמסר שכוח שפעל בשכם זיהה את אנשי המנגנונים הפלסטינים כפעילי טרור ופתח לעברם בירי, כתוצאה ממנו נפצעו שניים. אין נפגעים בצד הישראלי. צה"ל מתחקר את האירוע. "תקרית בודדה וחריגה"

זמן צפייה: 01:13

תקרית ירי חריגה אירעה הלילה (שלישי) בין כוח צה"ל לאנשי ביטחון פלסטינים בשכם. מדובר צה"ל נמסר כי במהלך פעילות מעצרים שגרתית של כוחות חי"ר, הבחינו החיילים באנשי הביטחון, המשתייכים למה שמכונה "השב"כ הפלסטיני" – זיהו אותם בטעות כפעילי טרור ופתחו לעברם בירי. על פי דיווח פלסטיני, הירי נמשך יותר משעה ובמהלכו נפצעו שני אנשי ביטחון. בצה"ל הודיעו כי האירוע יתוחקר. במקביל, צה"ל ואנשי מתאם הפעולות בשטחים מנהלים שיחות הרגעה עם אנשי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים בעקבות התקרית. מגורם ביטחוני נמסר כי מדובר ב"תקרית בודדה וחריגה שלא תשפיע על התיאום הביטחוני" וכי כעת מנסים להבין כיצד התפתח האירוע.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לתקרית: "בפעילות מעצרים שהתקיימה הלילה ביהודה ושומרון נעצרו 18 בני אדם החשודים בפעילות טרור ובהפרות סדר. במהלך הפעילות בשכם התפתחו חילופי ירי בין כוח צה"ל לבין מי שזוהו כחשודים. בדיעבד התברר כי מדובר באנשי מנגנונים פלסטינים. לא היו נפגעים לכוחותינו. נסיבות האירוע יחקרו".

מקור ביטחוני ברשות הפלסטינית אמר לסוכנות הידיעות "קודס נט" כי בעת סיור באזור המטה, איתרו כוחות הביטחון מכונית שחשדו כי שייכת לכוח ישראלי מיוחד, וכשהתקרבו למקום – התפתחו חילופי אש בין הכוחות. ברשות הפלסטינית זועמים הבוקר על ישראל, שלא תיאמה איתה את הפעילות, מכיוון שמתקיים תיאום בין שני הצדדים בנוגע למיגור פעילות חמאס ביהודה ושומרון.

בווידאו: צילומים פלסטיניים של יציאת כוחות צה"ל משכם

לפני כחודש וחצי, שני מחבלים פתחו באש לעבר כוח צה"ל, סמוך ליישוב מבוא דותן שבצפון השומרון. הלוחמים, שאבטחו אוטובוס מטיילים במקום, השיבו לעברם באש, פגעו באחד מהם בגבו ועצרו אותו. הפצוע הועבר לבית החולים חדרה לקבלת טיפול רפואי. החשוד השני נמלט מהמקום כשהוא חמוש, וכוחות הביטחון פתחו בסריקות אחריו. כעבור כמה שעות הסגיר עצמו החשוד לידי כוחות הביטחון, והוא הועבר לחקירה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

בן 17 נעצר כשברשותו סכין - בזירה שבה נרצחה אורי אנסבכר

באמצעות שעון חכם: המערכת החדשה שתעביר מודיעין ללוחמים ביו"ש

"נער פלסטיני ניסה להסתנן לי-ם – ונורה למוות ע"י כוח צה"ל"

Whatsapp Image 2019 06 11 At 0
נזק מהתקרית בשכם כפי שדווח אצל הפלסטינים | צילום: חדשות 13

בתחילת אפריל נורה הפלסטיני עבד אל-מנעם עבד אל-פתאח, בן 23 תושב סלפית על ידי נהגי רכב ומשאית לאחר שניסה לדקור את נהג הרכב ובתו בצומת הביתות שבאזור חווארה, דרומית לשכם. המחבל פונה לבית החולים בילינסון, שם נקבע מותו. לא היו נפגעים נוספים בתקרית. ארגון "בצלם" טען כי מתחקיר שביצע עולה כי אל-פתאח נורה למוות על ידם לאחר שכבר שכב פצוע על הקרקע. לדברי הארגון, חיילים אף מחקו את תיעוד הווידאו של האירוע ממצלמות האבטחה באזור וכך טייחו את השתלשלות העניינים. עוד טוען הארגון, כי בניגוד למה שדווח, הפלסטיני השליך אבנים לעבר כלי הרכב של המתנחלים, אך לא ניסה לדקור אותם.