גנץ שוחח עם אבו מאזן: "נרחיב הקלות ברמדאן ככל שהיציבות הביטחונית תאפשר"

אחרי שהודיע על הקלות לפלסטינים לרגל החג המוסלמי שר הביטחון דיבר עם יו"ר הרשות הפלסטינית, וביקש לברך אותו. בין היתר, גנץ הביע את הערכתו על הגינוי שהוציא עבאס לפיגוע בבני ברק. "החגים צריכים להיות זמן של שלום ושלווה"

אבו מאזן ובני גנץ
אבו מאזן, בני גנץ | צילום: רויטרס

שר הביטחון בני גנץ שוחח הערב (שלישי) עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, לאחר שהודיע על הקלות לרגל חג הרמדאן. שר הביטחון ביקש לברך מחמוד עבאס והציבור הפלסטיני לרגל החג המוסלמי הרמדאן. בשיחה בין השניים אמר גנץ, כי "החגים צריכים להיות זמן של שלום ושלווה, ולא של טרור".

כמו כן, שר הביטחון הביע את הערכתו על הגינוי שהוציא אבו מאזן לפיגוע בבני ברק, והדגיש בפניו, כי ישראל נכונה להרחיב את הצעדים האזרחיים בחודש הרמדאן ולאחריו, ככל שהיציבות הביטחונית תאפשר זאת.

מוקדם יותר היום, בתום הערכת מצב ביטחונית, מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע על ההקלות שאושרו לרגל הרמדאן. זאת, לאחר שבשנתיים האחרונות לא ניתנו הקלות בחג המוסלמי, בשל מגפת הקורונה. בין היתר אושרו כניסה של פלסטינים להר הבית לתפילות יום השישי, כניסת נשים תתאפשר בכל הגילאים וילדים עד גיל 12 תתאפשר ללא צורך בהיתר קיים.

מעבר לכך, הכניסה לגברים בגילאי 50 ומעלה ללא היתר קיים ולגברים בגילאי 40 ומעלה תהיה בכפוף להיתר קיים. בנוסף, לרגל הרמדאן, אישר גנץ ביקורי משפחות בישראל לקרבה ראשונה לפלסטינים תושבי יהודה ושומרון, בימים ראשון עד חמישי.

בשבוע שעבר התייחס גנץ בריאיון בחדשות 13 לפגישות שהוא מקיים בפן המדיני, בין היתר עם אבו מאזן. "אני צריך לדבר עם מי שאפשר ולא רק עם מי שאני רוצה. שלום עושים עם אויבים", הבהיר גנץ. "אני שמח שאבו מאזן גינה את הפיגועים האחרונים. אני שמח שהמנהיגות הערבית בישראל גינתה את הפיגועים. כל בר אנוש יודע שצריך למנוע את זה".