בכיר ביטחוני: "שווה להיכנס לעוד מערכה אם יתאפשר לחסל את דף"

הבכיר טען כי אם תהיה הזדמנות נוספת להתנקש בחייו של ראש הזרוע הצבאית של חמאס, כדאי לעשות זאת גם במחיר של סבב נוסף. גנץ: "לא מתחייב שלא נפגע בו" • תחקיר פיקוד העורף: הגן שנפגע ייסגר

זמן צפייה: 03:00

"אם תהיה הזדמנות צבאית ומודיעינית לחסל את מוחמד דף מהאוויר - שווה לישראל לעשות זאת גם במחיר של סבב חדש בעזה" - כך אמר הערב (ראשון) בכיר ביטחוני, שלושה ימים בלבד לאחר תום מבצע "שומר החומות". הבכיר הסביר כי חיסול ראש הזרוע הצבאית של חמאס יפגע ביכולות הצבאיות של ארגון הטרור ותסייע בהרתעה לטווח הארוך.

בהמשך לכך, בצה"ל דנים הערב ב"שינוי המשוואה" מול חמאס, כך שבמקרה של שיגורים לשטח ישראל - צה"ל יגיב בעוצמה ויפציץ מהאוויר במתכונת של מגדל על כל פצמ"ר, למשל. יש לציין כי גם אחרי הסבבים הקודמים דנו באפשרות להגיב על כל "טפטוף", אולם הפעם מבינים בצה"ל שצריכים להבהיר לצד השני שישראל לא תסבול את אותם שיגורים בודדים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בג"ץ: "תיקון חוק יסוד עלול להוות שימוש לרעה בסמכות"

דיווח בארה"ב: "בישראל מודים שהפצצת המשרדים של AP הייתה טעות"

מח"ש: השוטר שירה למוות בצעיר שלקה בנפשו בחיפה פעל לפי הנהלים

ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף
ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר הערב בשיחה עם כתבים צבאיים, שר הביטחון בני גנץ התייחס לאיום להגיב בעוצמה על כל שיגור, וטען כי "מה שהיה הוא לא מה שיהיה", כלשונו. "נאמץ מדיניות תקיפה ולא נחשוש ממערכות כתוצאה מירי". עם זאת, השר הסביר כי "אם יבוא בלון תבערה ב-3 בלילה – זה לא אומר שבהכרח נתקוף ב-4 בבוקר. יכול להיות שאעשה זאת בזמן שנוח לי".

לפי שר הביטחון, המדיניות החדשה של ישראל מול עזה תיושם גם בחזית האזרחית, שכן לפחות בשלב זה ייפתחו רק מרחב הדיג והמעברים היבשתיים ברצועה, "בצורה מצומצמת ברמה הומניטרית בסיסית", לדברי גנץ. כל דבר מעבר לכך, הסבירו בישראל, יותנה בהתקדמות בסוגיית השבויים והנעדרים.

ירי טנקים לעבר הרצועה במבצע שומר החומות
ירי טנקים לעבר הרצועה במבצע שומר החומות | צילום: רויטרס

הכסף הקטארי שייכנס לרצועה יועבר דרך הרשות הפלסטינית ולא ישירות לעזה, על מנת לפקח בצורה טובה יותר על העברת הכספים. בשל המדיניות החדשה, ההערכה היא שהלחימה תחודש תוך זמן קצר. בהתאם לכך, הבוקר ניתנה לצבא פקודה להיערך למערכה חדשה כבר בתקופה הקרובה.

בדבריו, התייחס גנץ גם ליחיא סינוואר, שרגע אחרי שתם המבצע יצא מהמחבוא שלו והסתובב ברחובות עזה כשהוא חסר פחד. "אני לא מבטיח לו או לדף חסינות", אמר השר. "אין לי חוזה עם אף אחד מהם ואני לא מתחייב שלא נפגע בהם".

יחיא סינוואר
יחיא סינוואר

תחקיר פיקוד העורף: הגן שנפגע ייסגר מיד

לחדשות 13 נודע הערב כי כי אלוף פיקוד העורף אורי גורדין ימליץ לסגור באופן מיידי את הגן בקיבוץ ניר עם, אשר נפגע בשבוע שעבר מרקטה. גורדין, שבדק את כל הגנים בעוטף שנמצאים במרחק של עד 7 קילומטרים מעזה, העלה בתחקיר את החשש כי 30 מבנים לא עומדים בתקן, אלא שבהמשך גילה שהם דווקא כן.

ובכל זאת, האלוף הורה להכין את הגנים לקראת איומים עתידיים של חמאס, וכחלק מתוכנית רב שנתית שתצא בקרוב לדרך הוא הקצה תוספת מיגון חדשה ומתקדמת ל-30 גנים ביישובי העוטף, והמליץ להחליף את כל החלונות ב-153 הגנים שבאזור.

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-2305212050' autoplay='0' credit='' desc='תחקיר פיקוד העורף: הגן שנפגע ייסגר מיד' poster='' kid='1_9u8uu0i9' duration='64']