ראש המוסד: "מתחייב בשם הארגון - לאיראן לעולם לא יהיה נשק גרעיני"

דוד ברנע השתתף בטקס חלוקת תעודות הצטיינות לעובדי המוסד, במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג וראש הממשלה נפתלי בנט, והתייחס לאיום האיראני: "נעשה את כל שנדרש כדי להרחיק את האיום ממדינת ישראל"

זמן צפייה: 01:59

ראש המוסד דוד ברנע אמר היום (חמישי) כי הוא מתחייב שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני. "לא בשנים הקרובות, לעולם לא, זו התחייבותי, זו התחייבות המוסד", אמר ברנע בטקס חלוקת תעודות הצטיינות ל-12 עובדות ועובדי המוסד, במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג וראש הממשלה נפתלי בנט.

"ברור שאין צורך באורניום מועשר ל-60% למטרות אזרחיות", אמר ראש המוסד, "אין צורך בשלושה אתרים עם אלפי צנטריפוגות פעילות אלא אם כן קיימת כוונה לפתח נשק גרעיני. הסכם גרוע, שאני מקווה שלא יגיעו אליו, הינו בלתי נסבל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בדרך לחובת חיסון: גרמניה הטילה הגבלות על לא-מחוסנים

כך חברות "תפסו טרמפ" על סערת נסיעת משפחת בנט לחו"ל

דיווח: המוסד גייס מדענים איראנים – כדי לחבל במתקני גרעין

הנשיא הרצוג, רה''מ בנט וראש המוסד דדי ברנע בטקס הענקת תעודות הצטיינות לעובדי המוסד
הנשיא הרצוג, רה''מ בנט וראש המוסד דדי ברנע בטקס הענקת תעודות הצטיינות לעובדי המוסד | צילום: חיים צח/ לע''מ

"איראן חותרת להגמוניה אזורית, מתנהלת בטרור אותו אנו בולמים יום-יום בכל רחבי העולם, ומאיימת באופן מתמשך על יציבות המזרח התיכון", הוסיף ברנע, "לכן, עינינו פקוחות, אנו דרוכים, ונעשה יחד עם עמיתינו במערכת הביטחון את כל שנדרש כדי להרחיק את האיום ממדינת ישראל, ולסכלו בכל דרך".

הנשיא יצחק הרצוג בטקס הענקת תעודות הצטיינות לעובדי המוסד
הנשיא יצחק הרצוג בטקס הענקת תעודות הצטיינות לעובדי המוסד | צילום: חיים צח / לע''מ

גם הנשיא הרצוג נשא דברים בטקס שנערך מדי שנה בחנוכה, ואמר: "אין זה סוד שהמוסד קנה לעצמו שם עולמי. אני יכול לומר לכם גם מפגישות שלי עם מנהיגים בעולם, יש לנו את אחד מארגוני הביון הטובים בעולם. אבל כשכולם מסתכלים, או לפחות רוצים להסתכל, על משימות הקצה - על אותו ג'יימס בונד משלנו - אני רוצה להדגיש גם את העבודה המסורה, האחראית, וכן - גם המבריקה - של כל מערכי הארגון".

רה''מ נפתלי בנט בטקס הענקת תעודות הצטיינות לעובדי המוסד
רה''מ נפתלי בנט בטקס הענקת תעודות הצטיינות לעובדי המוסד | צילום: חיים צח / לע''מ

ראש הממשלה בנט אמר: "הקו שמחבר בין המכבים לביניכם הוא קו ישיר וברור. אז, כמו היום, הראנו תעוזה. אז, כמו היום, הייתה לנו תחבולה. ואז, כמו היום, הייתה לנו מחויבות ארוכה לקיום מדינה ריבונית בארץ ישראל. ייעוד המוסד הוא לוודא שהפעם נחזיק את המדינה המופלאה הזאת לנצח. מעטים האנשים שיכולים להרגיש כזה כובד אחריות כמוכם".