בעקבות הפיגועים: בצה"ל החליטו לתגבר את הכוחות ביו"ש

לאחר ניסיון הדקירה בצומת גוש עציון ופיגוע הירי בצומת תפוח, ועל רקע החשש מביצוע פיגועים נוספים, בצה"ל החליטו על תגבור הגדה בגדודי לוחמים נוספים. המאבק על חייו של אחד הפצועים נמשך

זמן צפייה: 00:42

בתום הערכת מצב שהתקיימה הלילה (שני) בצה"ל, הוחלט על תגבור אוגדת יהודה ושומרון בכוחות לוחמים נוספים. זאת, על רקע ניסיון הדקירה אתמול בגוש עציון ופיגוע הירי בצומת תפוח במהלכו נפצעו שלושה צעירים, כאשר אחד מהם במצב אנוש והרופאים עדיין נאבקים על חייו, מצבו של הפצוע השני נותר קשה מאוד ואילו הפצוע השלישי במצב קל שוחרר הבוקר לביתו.

עמיחי חלא, שנפצע קל בפיגוע אתמול בצומת תפוח, אמר הבוקר לחדשות 13: "אני רוצה להתפלל על החברים שלי. אני ברגשות מעורבים ובהלם, אני לא ראיתי כלום. היו יריות ואז השתטחנו על הרצפה, שמענו עוד יריות מכוחות צה"ל. התקשרתי למד"א ותוך כדי ראיתי שגם לי יורד קצת דם לכן התחילו לטפל בי. הכל היה מהיר. אני ראיתי את יהודה ובניה אבל אני לא כל כך זוכר. הכדור חתך אותי בעורף ובנס יצאתי מזה בשלום. זה היה יכול להגמר אחרת".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

פרסום ראשון: נתניהו ובנט ערכו פגישה חשאית בשבוע שעבר

"שמעתי את החרחור האחרון שלו": העדות המטלטלת של אחד הניצולים

ח"כ גפני: "הציבור החרדי וההנהגה חייבים בחשבון נפש"

הרמטכ''ל כוכבי, זירת הפיגוע בתפוח
הרמטכ''ל אביב כוכבי בזירת הפיגוע | צילום: דובר צה''ל

בתוך כך, הרמטכ"ל אביב כוכבי ביקר הבוקר בזירת הפיגוע וקיים הערכת מצב יחד עם מפקד אוגדת איו"ש, תת-אלוף יניב אלאלוף, מפקד פיקוד המרכז, אלוף תמיר ידעי, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן ומפקדים נוספים. "צה״ל תגבר כוחות והרחיב את הפעילות המבצעית שלו בשבועות האחרונים ביהודה ושומרון כחלק מן המוכנות להסלמה. כוחות רבים, בסיוע גורמי המודיעין והשב"כ פועלים החל מאתמול על מנת למצוא את המפגעים, וימשיכו בכך עד לעמידה במשימה", אמר כוכבי בתום ביקורו.

‏מהתחקיר הראשוני שהוצג לרמטכ"ל עולה כי המחבל פעל לבדו. כשהגיע לזירה ירה עשרה כדורים, ונמלט מהמקום. שלושה לוחמי גבעתי ירו לעברו שבעה כדורים, אך פגעו רק ברכב. שעה לפני הפיגוע סגן מפקד היחידה תירגל הלוחמים בטרמפיאדה לפיגוע ירי מרכב חולף.

צומת תפוח, זירה, פיגוע, משטרה
זירת הפיגוע בצומת תפוח | צילום: רפי אביטל

בהמשך למצוד של צה"ל אחר המחבלים, סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי שני צעירים פלסטינים נפגעו אמש מאש כוחות צה"ל בכפר ביתא דרומית לשכם, זאת במסגרת עימותים עם כוחות הביטחון, במהלכם צעירים פלסטינים יידו אבנים לעבר הכוחות.

כזכור, שלושת הצעירים בני ה-19 נפצעו אתמול בפיגוע ירי מרכב חולף בצומת תפוח שבשומרון. הפצועים, יהודה גוואטה מירושלים שעדיין נשקפת סכנה מיידית לחייו, בניה פרץ מבית שאן שנפצע באורח קשה וחלא מצפת שנפצע קל. על פי עדויות, רכב פלסטיני עצר סמוך לתחנת האוטובוס בצומת, מחבל אחר יצא מהרכב, צעק "אללה אכבר" ופתח באש לעבר חמישה אנשים לפחות.

דובר חמאס בעזה הוציא הודעה שבה בירך על "הפיגוע ההרואי", כלשונו, והוסיף: "הפיגוע הזה בא במסגרת התגובה הטבעית על פשעי הכיבוש הציוני וכאות תמיכה בתושבינו בירושלים". "זהו מסר של העם הפלסטיני כולו לפיו ירושלים היא קו אדום", הוסיפו בג'יהאד האיסלאמי, שהדגישו כי "פגיעה במקומות הקדושים בה תביא לפיצוץ הכעס בפניה של ישראל".

מחבלת עם סכין, עציון
מחבלת חמושה בסכין שנוטרלה על ידי כוחות צה''ל | צילום: שימוש לפי סעיף 27א'

מספר שעות לפני פיגוע הירי, הגיעה מחבלת חמושה בסכין לצומת גוש עציון שבמרחב החטיבה המרחבית "עציון" וניסתה לדקור חיילי צה"ל שאבטחו את הצומת. אחד הלוחמים פתח בנוהל מעצר חשוד וירה לעבר המחבלת שמתה מפצעיה כמה שעות לאחר האירוע. לא היו נפגעים בקרב כוחות צה"ל.