פרסום ראשון: השר ארדן נפגש עם ראשי מח"ש

השר לביטחון פנים הפתיע רבים כשאמר השבוע שייתכן שהאירוע באום אל-חיראן לא היה פיגוע, בניגוד לדברים שאמר בנחרצות עד כה

משנה גרסאות. ארדן

אתמול הבהיר השר לביטחון פנים גלעד ארדן כי קביעתו המהירה, לפיה האירוע באום אל חיראן בחודש שעבר היה פיגוע דריסה, התבססה על ממצאי המשטרה דאז והוסיף כי אם יתברר שטעה - יתנצל. אך מה הוביל לשינוי גרסתו של ארדן שנשמע כה נחרץ בקביעתו הקודמת? היום (שישי) מתפרסם לראשונה כי ייתכן שפגישה אישית עם ראשי מח"ש היא שהובילה לשינוי הטון.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

ביום שני השבוע התייצבו ראשי מח"ש, עורכי הדין אורי כרמל ומשה סעדה, לפגישה עם השר ארדן בלשכתו. הפגישה הזו אמנם הוגדרה כפגישת היכרות, אך בסיומה התקיימה שיחה בשש עיניים כשעורכי הדין עדכנו את השר לביטחון פנים בעדכון כללי על התפקוד הלקוי של השוטרים במהלך האירוע.

עוד עדכנו השניים את ארדן כי ייתכן שגם בסופה של הבדיקה, לא יהיה ניתן להגיע לתוצאות חד משמעיות. כלומר, שלמרות כל הדיווחים, לא בטוח שיהיה ניתן להגיע למסקנות. עד כה לא הועברו לחוקרים תוצאות הבדיקה הבליסטית של ירי השוטרים, וייתכן שעובדה זו מלמדת על קשיים להגיע לממצאים ברורים.

נכון לעכשיו הטיפול במח"ש מוגדר עדיין כ"בדיקה" והסיבה היא שעד לרגע זה אין לחוקרים שום ממצא שמעלה חשד לעבירה פלילית, שביצע מי מהשוטרים שהיו מעורבים בארוע. לא ברור מי יזם את הפגישה בין ראשי מח"ש לבין השר ארדן, אך עצם קיומה מעלה את השאלה כיצד בעיצומה של בדיקה כל כך נפיצה, מוצאים לנכון ראשי מח"ש לדווח לשר פרטים מתוכה.

"הפגישה היתה חשובה ומקצועית והיא נועדה להבהיר לראשי מח"ש שגם השר לביטחון פנים הוא גורם מפקח ומבקר את המשטרה ולא יתכן שהוא יתבסס על דיווחים ועידכונים רק מהתקשורת", מסרו גורמים במשרד לביטחון פנים בתגובה.