נשיא לבנון: "התקיפות בשטחנו מהוות הכרזת מלחמה"

בתגובה להפלת הרחפנים בביירות, הודיע מישל עאון: "ללבנון יש הזכות להגן על ריבונותה מפני המתקפות האוויריות של ישראל" • בהנחיית נתניהו, בני גנץ זומן לתדרוך בטחוני אצל ראש המל"ל

זמן צפייה: 01:32

מתיחות בצפון: בעקבות אירוע הפלת הרחפנים בביירות, שהתרחש בסוף השבוע ומיוחס לישראל, איים היום (שני) נשיא לבנון מישל עאון: "התקיפות בשטחנו מהוות הכרזת מלחמה", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "ללבנון יש את הזכות להגן על ריבונותה מפני המתקפות האוויריות של ישראל". מלשכתו של עאון נמסר: "העם הלבנוני הוא עם שוחר שלום ולא מלחמה, אך הוא לא יסכים לכך שמישהו יאיים עליו בכל דרך שהיא".

בתוך כך, זומן יו"ר כחול לבן, בני גנץ, לתדרוך בטחוני בנוגע לאירועים האחרונים על ידי המזכיר הצבאי וראש המטה לביטחון לאומי. זאת בהנחיית ראש הממשלה נתניהו.

אתמול התייחס ראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי לטענות לפיהן שני מל"טים ישראליים הופלו באזור ביירות, וטען כי זו "פגיעה גלויה בריבונות הלבנונית והפרה של החלטה 1701 של האו"ם". לדבריו, על הקהילה הבין-לאומית לשמור על ההחלטה מפני ההפרות הישראליות ומפני ההשלכות שלהן.

עוד בחדשות 13:

פיצוצים נשמעו בביירות; חזבאללה: שני מל"טים ישראליים התרסקו

ר"מ לבנון על תקרית המל"טים: ישראל פוגעת בריבונות שלנו בגלוי

נסראללה: "אם ישראל תיכנס ללבנון – הטנקים יושמדו בשידור חי"

סעד אל-חרירי
סעד אל-חרירי | צילום: רויטרס

עוד הוסיף אל-חרירי כי הוא מקיים התייעצויות עם נשיא לבנון מישל עאון ויו"ר הפרלמנט במדינה נביה ברי, כדי להחליט על הצעדים הבאים בנוגע לתקיפה - שמהווה איום על היציבות באזור ומטרתה להביא למתיחות, לטענתו.

הנשיא עאון, גינה גם הוא את "התוקפנות הישראלית הגלויה על הדאחייה בביירות" ותיאר אותה כ"חלק מההפרות המתמשכות של החלטת מועצת הביטחון מספר 1701". עוד טען עאון כי אירוע זה מהווה הוכחה נוספת לכוונות התוקפניות של ישראל ועל כוונתה של ישראל לפגוע ביציבות ובשלום בלבנון ובאיזור".

המל''טים שהופלו בלבנון
המל''טים שהופלו בלבנון | צילום: חדשות 13

כאמור, אתמול לפנות בוקר נשמעו פיצוצים עזים בבירת לבנון ביירות, וארגון חזבאללה טען כי שני מל"טים ישראליים התרסקו באזור. הראשון, לפי הדיווחים, נפל בפרבר דרומי שבו כוחות פרו איראניים רבים, והשני, שנשלח למקום כחצי שעה לאחר מכן, התפוצץ באוויר ונפל בדאחייה, סמוך לבסיס של הארגון. סיבת ההתרסקות אינה ידועה.

התקרית אירעה זמן קצר לאחר שישראל תקפה כמה יעדי טרור בכפר עקרבה שבדרום מזרח דמשק, באמצעות מטוסי קרב. התקיפה בוצעה נגד פעילי כוח "קודס" האיראני ומיליציות שיעיות שעסקו בימים האחרונים בקידום פיגוע נגד מטרות ישראליות משטח סוריה. מדובר צה"ל נמסר כי מתווה הפיגוע שסוכל כלל תכנון לשגר כמה רחפנים חמושים נגד מטרות ישראליות.