מטפס על הגדר, משליך את הסכין ונתפס: כך סוכל ניסיון הפיגוע בבית אל • תיעוד

המפגע בן ה-21 מהכפר סילוואד שמט את סכינו מידיו והחל לברוח לאחר שכוחות שהגיעו לזירה ביצעו ירי באוויר. בחקירתו בשב"כ הודה כי ניסה לבצע פיגוע כנקמה על מעצרו של אחד מרוצחיו של מלאכי רוזנפלד ב-2015

זמן צפייה: 00:43

בצילומי מצלמות התצפית שפורסמו היום (ראשון), ניתן לראות את המחבל שניסה לבצע אמש במהלך החג פיגוע ביישוב בית אל שבשומרון, כשהוא מתקרב אל הגדר ומנסה לטפס עלייה תוך שהוא אוחז בסכין וצועק "אללה אכבר". אלא שאז, מגיעים כוחות לזירה ויורים באוויר, הוא שומט את הסכין מידיו ומתחיל לברוח לאחור.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2204171543' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד סיכול הפיגוע' poster='' kid='1_1ej5uo0y' duration='78']

מחקירתו של המחבל בן ה-21 מהכפר סילוואד עולה כי הפיגוע אותו ניסה לבצע היה כנקמה על מעצרו ביום רביעי שעבר של מעאד חאמר, מהכפר סילוואד גם הוא, שלקח חלק בפיגוע הירי ביוני 2015 שבו נרצח מלאכי רוזנפלד סמוך ליישוב קידה. חאמד, פעיל חמאס, היה כלוא בידי מנגוני הביטחון הפלסטיניים מאז הפיגוע. בשבוע שעבר התקבל בשב"כ מידע שמעאד נמלט ממעצרו ושהוא תכנן לקדם פיגוע טרור בטווח הזמן המיידי.

המחבל שנתפס בבית-אל
המחבל שנתפס בבית-אל

כזכור, הפיגוע סוכל אתמול בבוקר כאשר המחבל נעצר על ידי מחלקת ביטחון של בית אל, כשניסה לחדור את הגדר. בשעה 11:00 הגיע המחבל לגדר היישוב, וניסה לטפס עליה, כשתצפיתנית זיהתה זאת והקפיצה כוחות צבאיים ואזרחיים למקום. רכז הביטחון והקב"ט של היישוב, שהגיעו ראשונים לזירה, זיהו את המחבל בעוד שהוא מטפס על הגדר - ירו באוויר והשתלטו עליו. החשוד נעצר ונלקח לחקירה בשב"כ, שם הודה כי תכנן לבצע פיגוע ביישוב.

המחבל שנתפס בבית-אל
המחבל שנתפס בבית-אל

הג'קט והסכין של המחבל שנפתס בבית-אל
הג'קט והסכין של המחבל שנפתס בבית-אל