מקורב לחמאס: "סימנים חיוביים לרגיעה בזמן הקרוב"

עיתון פלסטיני דיווח מפי מקור המקורב לארגון כי הגעת השליח הקטארי עשויה לדחוף את הצדדים להגיע להבנות • דיווח: מחשש ליישום מדיניות החיסולים הממוקדים - הנהגת חמאס ירדה למחתרת

זמן צפייה: 05:04

מתיחות בדרום: עיתון פלסטיני דיווח הבוקר (שני) מפי מקורב לחמאס כי ישראל וארגון הטרור קרובים לרגיעה. לדברי המקורב, "ישנם סימנים חיוביים כי התיווך בין ישראל לחמאס יישא פרי בקרוב. ביקורו הצפוי של השליח הקטארי מחר ברצועת עזה מכריע ויכול לגרום לשני הצדדים לרדת מהעץ".

במקביל, העיתון הפלסטיני "א-שרק אל-אווסט" דיווח מפי מקורות מודיעין בישראל כי הנהגת חמאס ברצועת עזה ירדה למחתרת, בעקבות האיומים מצד ישראל לחדש את הסיכולים הממוקדים. המקורות הוסיפו כי הממשלה בישראל, שעסוקה במשברים שונים, הפקידה את הטיפול ברצועה בידי צמרת הצבא בתיאום עם המל"ל, כאשר הצבא החליט להגדיל את תפקידה של קטאר כמתווך. הקטארים עזרו להגיע לפשרה בנוגע לרגיעה עליה מסכימה הנהגת חמאס, ובראשם אסמאעיל הנייה ראש הלשכה המדינית.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בתגובה להפרחת בלוני התבערה: צה"ל תקף גם הלילה בדרום הרצועה

פיצוץ בצינור גז גרם לניתוק החשמל בסוריה: "ייתכן שנגרם מטרור"

ראש ממשלת מרוקו: "דוחה כל אפשרות לנרמול היחסים עם ישראל"

יירוט רקטות על ידי כיפת ברזל
יירוט רקטות על ידי כיפת ברזל | צילום: רויטרס

הלילה תקפו מטוסי קרב, טנקים וכלי טיס של צה"ל עמדות צבאיות ותשתית תת קרקעית של חמאס בדרום רצועת עזה, בתגובה להמשך הפרחת בלוני התבערה לעבר יישובי הדרום. מדובר צה"ל נמסר כי "הצבא מקיים הערכת מצב שוטפת ופועל בתקיפות ונחישות כנגד כל ניסיון לפעילות טרור כנגד אזרחי מדינת ישראל והפרת ריבונותה".

בתוך כך, דובר חמאס ברצועת עזה, פאוזי ברהום, איים הבוקר כי "המשך ההסלמה הישראלית על רצועת עזה, הטלת מצור עליה ומניעת כניסה של דלקים, סחורה וצרכי יומיום לתושביה הם פשע כנגד האנושות ותוקפנות מתמשכת על בני עמנו. הכיבוש הישראלי נושא בכל האחריות להשלכות הנובעות מכך".

תקיפת צה''ל ברצועת עזה
תקיפת צה''ל ברצועת עזה | צילום: רויטרס

בסוף השבוע נשמעה אזעקה בשדרות וביישוב איבים שבמועצה האזורית שער הנגב, כתוצאה משיגור כושל של רקטה שהתפוצצה בשטח רצועת עזה. כמו כן, 25 שריפות פרצו באותו היום בשדות קוצים באזור המועצה האזורית חוף אשקלון והמועצה האזורית אשכול, כתוצאה מהמשך הפרחת בלוני התבערה. מרבית השריפות היו קטנות ולא מסכנות. כוחות הכיבוי השיגו שליטה על הלהבות ובלמו את האש.