דיווח פלסטיני: המחבל שירה בלוחם מג"ב הסגיר עצמו לידי חמאס

הגבר שנראה יורה לעבר לוחם המג"ב בעמדת הצלף, הודה במעשיו. הלוחם נפצע באופן קשה ובצה"ל מעריכים כי הוא נפצע כתוצאה מהירי שתועד. הערכה: צה"ל יגיב על האירוע החמור בזמן הקרוב

זמן צפייה: 01:50

הפלסטינים מדווחים הערב (שבת) כי המחבל שירה בלוחם מג"ב הסגיר את עצמו לידי חמאס. הלוחם מיחידת המסתערבים נפצע אנושות במהלך עימותים שהתרחשו על גדר הגבול בצפון הרצועה. הוא פונה באמצעות מסוק לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה, ונסיבות אירוע נבדקות. במקביל, בצה"ל מעריכים כי הלוחם נפגע כתוצאה מירי אקדח שתועד ובוצע לעבר חרך ירי על ידי מתפרע פלסטיני.

כמו כן, ישנה הערכה כי בכוונת צה"ל להגיב לארוע החמור. בהמשך לאירוע, המפכ"ל, יעקב שבתאי, מסר הערב כי "האירועים בגבול רצועת עזה מזכירים לנו את האתגרים הגדולים עמם מתמודדים שוטרי משטרת ישראל, לוחמי מג"ב וכוחות צה"ל בכל הגזרות בהן הם פועלים". עוד הוסיף שבתאי כי "לא נרפה את ידנו ונמשיך לפעול בתקיפות ובכל העוצמה אל מול אלה המפגעים".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ: "לא פוסל דחייה מסוימת בשנת הלימודים"

הסיבה לנסיעת מיכאלי לארה"ב: הפכה לאם בהליך פונדקאות

מסתמן: יהודים מחו"ל לא יוכלו להגיע לארץ לקראת חגי תשרי

צעדה, גבול עזה
צעדה בגבול עזה | צילום: צילום מסך

בעצרת חמאס שהתקיימה היום על גבול רצועת עזה, החלו התפרעויות פלסטינים שניסו לטפס על הגדר. כ-100 פלסטינים התקדמו לאזור מעבר קרני בצפון הרצועה וצה"ל בתגובה עשה שימוש בגז מדמיע וכדורי גומי. לפי דיווחים פלסטיניים, במקום ישנם כ-20 פצועים כתוצאה מכך. בעקבות השלכת מטעני חבלה בידי המתפרעים, צה"ל השתמש גם בירי צלפים חי.

בתיעוד שפורסם, נראים מתפרעים פלסטינים כשהם מנסים לגנוב נשק מחייל צה"ל, וכן ניסיון לירות באמצעות אקדח לתוך חרך ירי בחומה שבגבול רצועת עזה. בצה"ל בודקים את האירוע.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2108212010' autoplay='0' credit='' desc='ניסיונות חטיפת הנשק מידי כוח צה"ל' poster='' kid='1_n3vobnye' duration='27']

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2108212101' autoplay='0' credit='אינטליניוז' desc='זווית נוספת מניסיון חטיפת נשק מחייל צה"ל' poster='' kid='1_7mah58sy' duration='27']

כזכור, חמאס החל לפרוס "כוחות ריסון" בגבול הרצועה לקראת העצרת ואילו צה"ל פרס צלפים לאורך הגבול במסגרת ההיערכות.

מדבור צה"ל נמסר בתגובה לאירועים: "במהלך הפרות הסדר התקרבו לגדר כמאות מפגינים במוקד אחד בצפון הרצועה. המפגינים ניסו לטפס על הגדר והשליכו מטענים לעבר כוחות צה"ל. לוחמי צה"ל שהיו ערוכים מבעוד מועד במרחב השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות, ובהתאם לצורך גם בירי רוגר וירי צלפים. כמו כן, במהלך הפרת הסדר אירע ניסיון חטיפת נשק של חייל צה"ל. הלוחם נאבק, והצליח למנוע מהם לחטוף את כלי הנשק אשר נמצא בידיו. הפרות הסדר נמשכו כשלוש שעות. כלל המפגינים פוזרו".