אלפי שוטרים בסריקות, באלעד מנסים לחזור לשגרה: היום השלישי למצוד

שוטרים, חיילים, לוחמי מג"ב, ימ"מ ושב"כ בסיוע רחפנים וכלי טיס בלתי מאוישים ממשיכים לסרוק את אזור אלעד, נחשונים וראש העין - והחיפושים אחר שני המחבלים שרצחו שלושה התרחבו לאזורים נוספים. ההערכה היא שהם נמצאים עדיין בתחומי הקו הירוק. במקביל, תושבי העיר מנסים להתאושש ומבקשים את המשך האבטחה. שני פצועים מהפיגוע יצאו מכלל סכנה

זמן צפייה: 04:14

היום השלישי למצוד: גם הבוקר (ראשון) נמשך המצוד הנרחב אחר שני המחבלים שרצחו באמצעות גרזנים שלושה מתושבי העיר אלעד במוצאי יום העצמאות, כשאלפי שוטרים, חיילים, לוחמי מג"ב, ימ"מ ושב"כ בסיוע רחפנים וכלי טיס בלתי מאוישים סורקים את אזור אלעד, נחשונים וראש העין. בינתיים, החיפושים התרחבו לקו התפר, ואדי ערה ויישובים נוספים.

מסוקי המשטרה ורחפנים מבצעיים נוספים סורקים ומשדרים בזמן אמת מהשטח אל החפ"ק המבצעי המשולב של מחוז מרכז, על מנת למקד ולכוון את היחידות על הקרקע. המשטרה מבקשת מהציבור להימנע מתנועה רגלית ומפגשים בטבע באותם האזורים, שנסגרו לתנועת כלי רכב. ההערכה היא שהשניים, אסעד ריפאעי וסובחי אבו שקיר, עדיין נמצאים בתחומי הקו הירוק וכי אחד מהם פצוע בעקבות מאבק עם הנרצח האחרון.

החשודים בביצוע הפיגוע באלעד - אסעד יוסף אסעד אלרפאעי וצבחי עמאד צבחי אבו שקיר
המחבלים שנמלטו

בסוף השבוע הותר לפרסום כי שני המחבלים הגיעו לזירת הפיגוע באלעד באמצעות אחד הנרצחים, אורן בן יפתח, שהסיע אותם לעיר בעצמו. עם הגעתם הוא הותקף על ידם ושם מצא את מותו. הנרצח הסיע את השניים כ-10 פעמים, כחלק מסידור קבוע שהיה ביניהם. השניים עבדו בעיר בפרויקט והכירו את המקום.

הרכב חשוד בזירת הפיגוע באלעד
הרכב חשוד בזירת הפיגוע באלעד | צילום: רויטרס

בתוך כך, בבית החולים בילינסון יצאו מכלל סכנה שני הפצועים שמצבם הוגדר קשה. הם מורדמים ומונשמים. מלבדם מאושפז פצוע קשה נוסף בבית החולים שיבא בתל השומר כשגם הוא מורדם ומונשם ואין שינוי משמעותי במצבו. הפצועים קל שוחררו לבתיהם.

Whatsapp Image 2022 05 06 At 1
זירת הפיגוע באלעד | צילום: רויטרס

אמש, בתום הערכת מצב ביטחונית, הורה שר הביטחון בני גנץ להאריך ביום אחד את הסגר הכללי שהוטל על יהודה ושומרון, וכן על המעברים ברצועת עזה עד ליום שני. במהלך הסגר יתאפשר מעבר במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים בלבד ובכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

זירת היגוע באלעד
כוחות בזירה

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי אמר הבוקר לכוחות המבצעים את החיפוש אחר המחבלים: "האירוע הזה הוא אירוע קשה. לא ננוח ולא נשקוט עד שלא נשים את היד על המפגעים האלה". שבתאי התייחס למאמצי החיפוש: "סביר להניח שהם ינסו לבצע פיגוע אחרון של התאבדות, או שינסו לשרוד ולנצל נקודת תורפה אצלנו. הם שומעים את המסוקים, רואים הכול, נמצאים בהתגוננות. לכן כולם צריכים להיות חדים".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2205080853' autoplay='0' credit='משטרת ישראל' desc='מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי נושא דברים בפני הכוחות המבצעים את החיפוש אחר המחבלים מאלעד ' poster='' kid='1_9mcil3fn' duration='110']

באלעד מנסים להתאושש ומבקשים את המשך האבטחה

עם תחילת השבוע מנסה אלעד לחזור לשגרה ולהתאושש מהפיגוע והיום יתקיימו הלימודים כרגיל. תושבי העיר מבקשים להמשיך את האבטחה גם בימים הבאים, וחלקם מספר כי התריעו כל העת בנוגע לנושא הביטחון וביקשו לא פעם לחזק אותו. מאז שאירע הפיגוע, הכוחות לא עוזבים לרגע את העיר: ניידות משטרה מפטרלות כל העת ומסוקים חגים באוויר על מנת להשרות תחושת ביטחון.

במקביל, נמשכות בישראל הקריאות לחסל את מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר. האבטחה סביבו תוגברה בסוף השבוע ומקורות פלסטיניים אישרו כי ההחלטה נעשתה לאחר הקריאות בישראל לחסל אותו בעקבות "נאום הסכינים והגרזנים" שנשא שבוע שעבר. קצין בכיר בצה"ל אמר כי "חמאס בהיסטריה ולכן הוא מגיב כך למחשבות על חיסול סינוואר".

הנרצחים בפיגוע באלעד. מימין לשמאל: בועז גול, אורן בן יפתח ויהונתן חבקוק
הנרצחים בפיגוע באלעד. מימין לשמאל: בועז גול, אורן בן יפתח ויהונתן חבקוק

הפיגוע הרצחני באלעד החל ביום חמישי מעט אחרי 20:30 כששני המחבלים הגיעו לעיר חמושים בגרזנים, תקפו עוברי אורח - ונמלטו מהזירה. בפיגוע נרצחו יונתן חבקוק, אורן בן יפתח ובועז גול.