לוחמי מג"ב תיעדו קטינים מיצהר שטבלו במעיין בעירום מלא

על אף שהשוטרים נדרשים לתעד כל מפגש עם נערים על מנת לבחון אם הם דרושים לחקירה, טוענים הנפגעים כי היה עליהם להפעיל שיקול דעת ולמנוע את אי הנעימות: "זו חציית כל הקווים האדומים"

זמן צפייה: 03:08

לוחמי מג"ב שביצעו ביולי 2018 פעילות ביטחון שוטף באזור יצהר שבשומרון, תיעדו קטינים שטבלו במעיין בעירום מלא. אחרי שהתריעו הקטינים בפניהם כי הם עירומים, ביקשו מהם הלוחמים לצאת וללבוש תחתונים כדי שיוכלו לצלמם, אך שבו וצילמו אותם שנית כשהם עירומים בתוך המעיין.

ראוי לציין כי לוחמי מג"ב נדרשים לתעד כל מפגש עם נערים על מנת לבחון אם אותם בני נוער דרושים לחקירה של כוחות הביטחון. במקרה זה, טוענים בארגון חוננו המייצג את הקטינים, נדרש היה מהשוטרים להפעיל שיקול דעת ולהימנע מהפגיעה בפרטיות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ממנהיגי הארגון והאחראי לטבח היזידי – זהו מנהיג דעא"ש החדש

בן גביר: "נרוץ עד הסוף; הציעו לי תפקיד שגריר כדי לפרוש"

"אישה שתטפל באישה": הכירו את יחידת החובשות החרדיות

הנערים שתועדו בעירום על ידי לוחמי מג''ב
הנערים שתועדו בעירום על ידי לוחמי מג''ב | צילום: חדשות 13

"כאמא אני פשוט מזועזעת", אמרה אמו של אחד הנערים. "הילד שלי הלך עם חברים לטבול במעיין, ונכנס שוטר במדים, חוצה את כל הקווים האדומים ופשוט מצלם אותם בעירום. פעם אחת ביקשו שיפסיק - יכולה להיות טעות. אבל הפעם השנייה רק מעידה על זה שפשוט לא אכפת להם. זה כואב מאוד ואני מקווה שימצו את הדין עם השוטרים האלה".

המקרה נבדק במחלקה לחקירות שוטרים, אך בסופו של דבר הוחלט לסגור את התיק. עם זאת, בעקבות המקרה הגיש ארגון חוננו תביעה אזרחית נגד הלוחמים בסך 210,000 שקלים בגין עוגמת הנפש שנגרמה לנערים.

עו"ד מנשה יאדו, שמייצג את הקטינים מטעם ארגון חוננו: "האירוע רק ממחיש עד כמה המג"בניקים ביצהר, כמובן באחריות הפיקוד שלהם, מאבדים כל פרופורציה, ולצערנו אין מספיק ביקורת ואין מספיק פיקוח".

תגובת מג"ב: "האירוע קרה בתקופה שבה התרחשו מספר אירועי תג מחיר באזור. שני הלוחמים הבחינו בצעירים וביקשו לברר את זהותם. משסירבו הצעירים ולא שיתפו פעולה, נאלצו הלוחמים לגשת אליהם והמפגש תועד צמורך מבצעי ומחשש לביצוע פרובוקציה. כשהבינו הלוחמים שהחשודים ללא בגדים, ניתן להם זמן סביר להתלבש שגם בסיומו לא התלבשו בניסיון להקשות עליהם".