שני לוחמי מג"ב נפצעו לאחר שנדרסו באום אל פחם - נקבע מותו של אחד החשודים

לוחמי מג"ב נדרסו ונפצעו במצב קל-בינוני לאחר שרכב פרטי עם שני חשודים דרס אותם • חשוד נוסף נפצע קל מהירי ונלקח לחקירה • ברכבם של השניים נמצא אקדח • מסתמן כי הרקע לדריסה פלילי • המפכ"ל יקיים הערכת מצב בתחנת עירון • השר בר לב: "המשטרה לא תתכופף ולא תירתע"

זמן צפייה: 02:09

אום אל פחם: שני לוחמי מג"ב נדרסו היום (שישי) ונפצעו במצב קל-בינוני, זאת לאחר שרכב פרטי עם שני חשודים שהגיע למחסום של הכוח בעיר סירב לעצור ודרס אותם. בהמשך, לוחמי המג"ב השיבו באש לעבר הרכב הפרטי, פצעו את החשודים ועצרו אותם. זמן קצר לאחר מכן נקבע מותו של אחד החשודים, פתחי מוחמד פתחי גבארין, בבית חולים העמק. בנוסף, ברכבם של השניים נמצא אקדח.

ברקע הערכה כי הקרב בין החמולות יסלים בעקבות הרצח באום אל פחם אתמול, וברקע פניותיהם של תושבי העיר הבלתי מעורבים בהפרות הסדר לפיהם הירי המסיבי מאיים על חייהם - המשטרה מזרימה כוחות נוספים לעיר.

אירוע הדריסה באום אל פאחם
אירוע הדריסה באום אל פאחם | צילום: דוברות המשטרה

בתוך כך, המשטרה עצרה במהלך הלילה 4 חשודים במעורבות בהתפרעויות במהלך הלילה באום אל פחם, במהלכן הוצתו בתים ונורו יריות. עד כה נעצרו סך הכל 6 חשודים ובסיום חקירתם ובהתאם לחומר הראיות יוחלט אם להביא את החשודים לדיון בבית המשפט בחיפה בבקשה להאריך את מעצרם.

בעקבות האירוע, השר לביטחון הפנים עמר בר לב כתב בטוויטר: "לוחמי מג"ב ושוטרי משטרת ישראל פועלים מאתמול באום אל-פחם כנגד גורמים עברייניים החושבים שהחוק בידיהם. כך גם לפני שעה קלה כשרכב פרץ מחסום, ניסה לפרוץ נוסף ודרס ופצע שני לוחמים שהשיבו מיידית בירי לעבר הרכב, פגעו בשני חשודים, עצרו אותו ותפסו אקדח בתוכו. ‏משטרת ישראל לא תתכופף ולא תרתע".

בהמשך לאירוע, ממשמר הגבול נמסר כי "בסביבות השעה 08:20 הגיע רכב חשוד לעבר כוח לוחמים שפעל באזור החיכוך בעיר. כאשר הרכב החשוד זיהה את הלוחמים הוא נסע במהירות לעברם ופגע בשני לוחמים. כתוצאה מהפגיעה לוחם אחד נפצע באורח קל עד בינוני ופונה לקבלת טיפול רפואי בהלל יפה, לוחם נוסף נפצע באורח קל וטופל במקום. לוחמי מג"ב ביצוע ירי לעבר הרכב, כתוצאה מהירי חשוד אחד בשנות ה-20, תושב אום אל-פחם, נפגע ופונה באורח אנוש לבית החולים העמק ובהמשך נקבע מותו. החשוד השני בשנות ה-20 ואום אל-פחם שהיה ברכב נפצע באורח קל, קיבל טיפול רפואי במקום ונעצר לחקירה במשטרה. בחיפוש של הלוחמים ברכב נתפס אקדח עם מחסנית, כדורים וכפפות. מסתמן כי הרקע לאירוע הינו פלילי, מדובר בחשודים המוכרים למשטרה בתחום סכסוכי המשפחות בעיר".

פעילות מג"ב באזור אום אל פחם נמשכת מאז שעות הלילה בעקבות המהומות האלימות שפרצו בעקבות הרצח שאירע בעיר אתמול בבוקר. פורעי סדר הגיעו למתחם בו שהתה לטענתם משפחה המסוכסכת עם משפחתם, ועל פי החשד העלו באש מבנה הנמצא במתחם.

פעילות משטרתית באום אל-פחם
פעילות משטרתית באום אל-פחם | צילום: דוברות המשטרה

במקביל, אתמול בוצע ירי ויידוי אבנים לעבר בתים נוספים הסמוכים לו. לא דווח על נפגעים, והשוטרים שהגיעו למקום נכנסו למתחם ופיזרו את הפורעים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות.