גרסת הלוחם על הירי במחבל בירושלים: "עדיין היווה סכנה"

שוטר משמר הגבול שחיסל יחד עם שותפתו את המחבל באירוע הדקירה בשער שכם, סיפר למח"ש מדוע החליטו השניים לירות במפגע גם לאחר שהיה על הרצפה. למקורביו סיפר אחרי החקירה: "יש לי חשש ואני מפחד"

Wkaigs
לוחמי מג"ב בעת נטרול המחבל | צילום: דוברות המשטרה

לוחם משמר הגבול שניטרל את המחבל בפיגוע שאירע אתמול (שבת) בשער שכם בירושלים, סיפר לחוקרי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) שהציגו בפניו את הסרטון מהאירוע ושאלו אותו מדוע בוצע הירי, כי היה במקום האירוע יחד עם הלוחמת ואז השניים זיהו "קטטה בין יהודי לערבי. כשבאתי להפריד הערבי התנפל עלינו עם סכין וניסה לדקור אותי ואת השותפה שלי ואז ישר דרכנו את הנשקים וניטרלנו את המחבל".

עוד הוסיף הלוחם כי לא ראה היטב את תנועותיו של המחבל "אבל הבנתי שהוא עדיין מהווה סכנה וברגע שראינו שהוא נוטרל, הוא נוטרל". למקורביו סיפר הלוחם כי "ההרגשה לא פשוטה שנחקרתי באזהרה. למרות כל ההצהרות פתאום יכולים לצוץ עם כל מיני תחושות. יש לי חשש ואני מפחד".

כזכור, אמש נחקרו תחת אזהרה הלוחם והלוחמת שניטרלו את המחבל בפיגוע שהתרחש מוקדם יותר. זאת, בעקבות תיעוד בו נראים הלוחמים יורים במחבל, לאחר שנורה, כשהוא על הקרקע אך עדיין זז מעט. השניים שוחררו לאחר שעתיים לא תנאים.

התיעוד מציג תמונה חלקית של הרגעים של אחרי הפיגוע ובמשטרה מיהרו להוציא תיעוד מלא של האירוע על מנת לנקות את הספק בשיקול דעתם של הלוחמים. על מח"ש הופעל לחץ כבד שלא לחקור אותם באזהרה אך, כאמור, הם זומנו למרות זאת.