לאחר חיסול המחבל בשער שכם: לוחמי מג"ב נחקרו באזהרה

מח"ש זימנה את הלוחם והלוחמת שניטרלו את המחבל בפיגוע בירושלים לחקירה באזהרה. זאת, על אף גיבוי נרחב שלהם מצד רה"מ, השרים ובכירי המשטרה. לאחר שעתיים הם שוחררו ללא תנאים

זמן צפייה: 03:14

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) חקרה הערב (שבת) תחת אזהרה את הלוחם והלוחמת שניטרלו את המחבל בפיגוע שהתרחש מוקדם יותר בשער שכם שבירושלים. זאת, בעקבות תיעוד בו נראים הלוחמים יורים במחבל, לאחר שנורה, כשהוא על הקרקע אך עדיין זז מעט. השניים שוחררו לאחר שעתיים לא תנאים.

התיעוד מציג תמונה חלקית של הרגעים של אחרי הפיגוע ובמשטרה מיהרו להוציא תיעוד מלא של האירוע על מנת לנקות את הספק בשיקול דעתם של הלוחמים. על מח"ש הופעל לחץ כבד שלא לחקור אותם באזהרה אך, כאמור, הם זומנו למרות זאת.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2112042115' autoplay='0' credit='' desc='הצעיר שנפצע בפיגוע' poster='' kid='1_ty1w6rvr' duration='41']

הסרטון ששחררה המשטרה נועד להילחם בנרטיב שהופץ בקרב הפלסטינים וברשתות החברתיות וההשוואות שנערכו, כביכול, לאירוע אלאור אזריה - שירה במחבל מנוטרל דקות לאחר האירוע. לעומת זאת, במקרה זה ניתן לראות כי האירוע כולו התרחש בטווח של כ-20 שניות בלבד.

מאז האירוע הלוחמים קיבלו גיבוי נרחב מראש הממשלה נפתלי בנט, השר לביטחון הפנים עמר בר לב, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ומפקד מג"ב אמיר כהן. בהודעתו של המפכ"ל הוזכר האירוע בו נרצח צ'ארלי שלוש, בו מחבל שנראה כמנוטרל קם ודקר את השוטר שוב.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2112042000' autoplay='0' credit='דוברות המשטרה' desc='מפקד כוח מג"ב בשטח' poster='' kid='1_5cgpaedu' duration='58']

הצעיר החרדי שנפצע בפיגוע, אברהם אלמליח, סיפר לחדשות 13 כי "חזרתי מהכותל מתפילת מנחה לכיוון הבית שלי בשכונת בית ישראל. יצאתי משער שכם, עברתי את הכביש ומחבל חוזר אליי בבהלה. לא הבנתי מה קורה, נאבקתי איתו והוא נתן לי מכות בגב ובצוואר".

בתוך כך, המשטרה עצרה באזור גינתון, את תושב המשולש החשוד בהסעת המחבל שביצע את הפיגוע. במהלך הפעילות אותרה המונית בתנועה באזור גינתון, כאשר כוחות משטרה רבים, ניהלו מעקב נחוש עד למעצרו של נהג הרכב. החשוד - תושב המשולש בשנות ה-40 לחייו - הועבר לחקירה.

מפקד כוח מג"ב שפעל באירוע, פקד ר' סיפר כי "היום במהלך פעילות אבטחת הציר, עמדו שני שוטרים של גדוד חומה בכיכר שכם כאשר הגיע מחבל בשנות ה-20 לחייו, זיהה יהודי מתנפל עליו עם סכין ודקר אותו מספר פעמים. ברגע שהשוטרים זיהו אותו הם חתרו למגע תוך כדי ירי מדויק ופגעו אך ורק במחבל. הם מנעו פגיעה בחפים מפשע".