לוחמי מג"ב שחיסלו את המחבל בי-ם: "חתרנו למגע כפי שמצופה"

לאחר סגירת התיק נגד לוחם ולוחמת מג"ב בגין חוסר אשמה, השניים התייחסו לראשונה לאירוע ואמרו כי "אין ספק שהרגשנו כי פעלנו בצורה נכונה, הגנו על חיי אדם. כך גם נמשיך לפעול בהמשך השירות שלנו"

זמן צפייה: 03:25

לאחר סגירת התיק נגד הלוחם ל' והלוחמת שק מג"ב בגין חוסר אשמה מוקדם יותר היום (חמישי), השניים התייחסו לראשונה לאירוע ואמרו כי "חתרנו למגע כפי שמצופה מכלל הלוחמים", והוסיפו כי "אין ספק שהרגשנו כי פעלנו בצורה נכונה, הגנו על חיי אדם. כך גם נמשיך לפעול בהמשך השירות שלנו".

בתוך כך, ש', שבמהלך שירותה ביצעה מספר פעמים את הכשרת הלוחמים, תצא לקורס מפקדים של מג"ב. "הרגשתי את הדחף והרצון להיות לוחמת, וידעתי שאני אהיה לוחמת טובה. אין גאה ממני", אמרה ש'.

לוחמי מג''ב שירו במחבל בפיגוע בירושלים
לוחמי מג''ב שירו במחבל בפיגוע בירושלים | צילום: דוברות המשטרה

כאמור, במחלקה לחקירות שוטרים הודיעו הבוקר כי נסגר באופן רשמי התיק נגד לוחם ולוחמת מג"ב שחיסלו את המחבל בפיגוע הדקירה בירושלים, זאת לאחר שפרקליט המדינה עמית אייסמן החליט לאמץ את המלצת מח"ש.

החקירה עוררה ביקורת רבה לאחר שפוליטיקאים רבים ובכירים במשטרה, ביניהם ראש הממשלה נפתלי בנט והמפכ"ל קובי שבתאי, הביעו תמיכה וחיזקו את הלוחמים, שירו במחבל לאחר שדקר עובר אורח בשער שכם בעיר.

לוחמי מג''ב שחיסלו את המחבל בירושלים
לוחמי מג''ב שחיסלו את המחבל בירושלים | צילום: דוברות המשטרה

כזכור, החקירה נפתחה בעקבות סרטון שבו נראו השוטרים כשהם יורים במחבל כשהיה שרוע על הקרקע, אך המשטרה פרסמה סרטון נוסף שבו נראה בבירור כי הירי בוצע מיד לאחר הפיגוע. אחרי פתיחת החקירה פורסם בחדשות 13 כי המפכ"ל קובי שבתאי ומפקד מג"ב מתכוונים להעניק תעודת הערכה לשני הלוחמים.

מפקד מג"ב אמיר כהן הגיב לסגירת התיק ואמר: "החלטה נכונה של המחלקה לחקירות שוטרים לסגירת התיק מחוסר אשמה כפי שצריך להיות. הלוחמים שחתרו למגע וסיימו את האירוע תוך מספר שניות גילו נחישות, אומץ לב, חתירה למגע ומקצועיות ובכך הצילו חיי אדם נוספים. הענקו ונמשיך להעניק להם את כל התמיכה והלווי שצריך בכלל ההיבטים".