מאסר לחיילים ששרפו מחסן של פלסטיני בשכם

בית הדין הצבאי שלח שני חיילים מחטיבת הנח"ל, שהציתו מחסן עצים של פלסטיני לחודשיים בכלא. המקרה תועד ופורסם בחדשות 2

אחרי התיעוד המטריד - הגיע גזר הדין: לפני כחודש וחצי שודר בחדשות 2 סרטון בו נראים חיילי צה"ל כשהם משליכים חפץ בוער לעבר מחסן של פלסטיני בשכם. היום (חמישי) גזר בית הדין בקסטינה את דינם של שני החיילים: 60 ימי מאסר בפועל, 30 ימי עבודות צבאית, שישה חודשי מאסר על תנאי וגם פיצויים כספיים בסכום של 5,000 שקלים כל אחד לפלסטיני שרכושו נפגע.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

עוד נקבע כי השניים, לוחמים מחטיבת הנח"ל, יורדו לדרגת טוראי. "בזמן הפעילות שפכו החיילים חומר בעירה על ערימת עצים במחסן שהיה בקרבתם, והשליכו קרש בוער לעברה", נכתב בהחלטה. "כתוצאה מכך נגרמה שריפה, בה נשרפו שבעה מערומי עצים, עץ דקל ומצלמת אבטחה. סך הנזק נאמד בכ-60 אלף שקלים".

החיילים הודו במעשה בבית הדין, לקחו אחריות והורשעו בעבירה של חריגה מסמכות עד כדי סיכון חיים - במסגרת הסדר טיעון בין התביעה לסנגוריהם. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל רואה בחומרה כל פגיעה של חיילים ברכוש אזרחי, וימשיך לטפל באופן נחרץ בכל מקרה של פגיעה כזו". מקורבים לאיש העסקים הפלסטיני אמרו שהם מרוצים מההחלטה ומקווים שהעונש שכזה ירתיע חיילים אחרים מפגיעה בפלסטינים או ברכוש שלהם.

האירוע התרחש ב-22 בספטמבר, ומצלמות האבטחה תיעדו את המתרחש. שני החיילים החזיקו עצם בוער, התקרבו למחסן החיצוני של סוחר עץ פלסטיני והשליכו את החפץ הדולק אל עבר הקרשים, מה שגרם לנזק של 150 אלף שקל. בסרטון נראים שני החיילים כשהם לבושים באפוד וקסדה צה"לית - ומתקרבים לערימת הקרשים בסמוך למחסן. לאחר ההצתה הם התרחקו במהירות מהזירה.

"אני מתפלא שחיילים מתנהגים בצורה כזאת", אמר אז הסוחר הפלסטיני בשיחה עם חדשות 2. "הם אמורים לייצג את המדינה והצבא. אני לא מבין מה החטא שלי שגרם להם להתנהג בצורה הזאת, לא היו שם שום עימותים. אני מאוד כועס, אנחנו מצפים לקבל פיצוי והתנצלות מהצבא".

מדובר צה"ל נמסר לפני כחודש: "מיד עם קבלת הסרטון הנחה מפקד פיקוד המרכז על ביצוע תחקיר מיידי של האירוע שכן על פניו נראה כי מדובר באירוע חריג. בסיום התחקיר יוצגו מסקנותיו למפקד הפיקוד ובמידת הצורך יינקטו הצעדים הנדרשים".