הלוחמים החליטו להסתערב, המ"כית "נשכחה" בכפר באיו"ש

לאחר שלוחמת מג"ב נשכחה אתמול בכפר א-ראם סמוך לירושלים, שנחשב לעוין לכוחות הביטחון, מפקד מג"ב החליט להשעות מפעילות מבצעית את המפקד והלוחמים המעורבים עד לסיום התחקיר. ככל הנראה המקרה התרחש מאחר שהלוחמת החליטה לפעול על דעת עצמה והורתה ללוחמים להסתערב

זמן צפייה: 01:36

לאחר שלוחמת מג"ב נשכחה אתמול בכפר א-ראם סמוך לירושלים, שטח שנחשב עוין לכוחות הביטחון, מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, החליט היום (רביעי) להשעות מפעילות מבצעית את המפקד והלוחמים המעורבים עד לסיום התחקיר.

בנוסף, הנחה על עוצר אימונים ופעילות מבצעית ביחידות משמר הגבול. עוד נודע כי הלוחמת היא מפקדת כיתה שיצאה לפעילות על דעת עצמה, זיהתה מיידי אבנים והורתה יחד עם הקצין במקום ללוחמים להסתערב.

לאחר שהנחה לבצע תחקיר מיידי לאירוע, הוצגו בפני כהן ממצאי התחקיר הראשוני, ובנוסף להשעיות המעורבים במקרה, הנחה מפקד החיל על עוצר אימונים ופעילות מבצעית ביחידות משמר הגבול לטובת למידה, תרגול ולקחי התחקיר הראשוני אודות הפעילות המבצעית שביצע אתמול כוח מג"ב בכפר א-ראם שבאיו"ש ובה נצפתה הלוחמת לבדה ללא כוחות נוספים.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2301041229' autoplay='0' credit='' desc='המעצר שהתרחש לפני שהלוחמת "נשכחה"' poster='' kid='1_z7es0ol7' duration='']

נזכיר כי הלוחמת צולמה בסרטון וידאו על ידי פלסטיני ששהה בכפר, ונראתה כשהיא משוחחת בטלפון עם שאר היחידה שלה בעוד שהיא לגמרי לבדה. מתחקור ראשוני עולה כי הצוות נכנס למקום כדי לעצור מפרי סדר שהיו על הכוונת של לוחמי מג"ב, ומסיבה לא ברורה הלוחמת נשארה מאחור, בלי קשר עין עם חבריה ליחידה.