ממשיכים בהקלות: גנץ החליט כי לא יהיה סגר בשטחים בחול המועד

ברקע המתיחות הביטחונית וההתפרעויות בהר הבית ביום שישי, שר הביטחון החליט כי הסגר בגדה המערבית לא יימשך לחול המועד פסח. כמו כן, הוצגה תוכנית להמשך פריסת הכוחות הנרחבת בתפר ובמוקדים השונים ביהודה ושומרון במהלך חול המועד. "נמשיך לפעול מול הטרור באופן ממוקד"

זמן צפייה: 08:43

לאחר הערכת מצב טלפונית שהקיימה הערב בראשות שר הביטחון בני גנץ ובהשתתפותו של הרמטכ"ל אביב כוכבי וראש השב"כ, הוחלט כי לא יוטל סגר על יהודה ושומרון בחול המועד פסח, וכי הערכות המצב ימשיכו להתקיים בהתאם להתפתחויות.

במסגרת הערכת המצב, הוצגה התוכנית להמשך פריסת הכוחות הנרחבת בתפר ובמוקדים השונים ביהודה ושומרון במהלך חול המועד, בהתאם למתווה שגיבש צה"ל. "ישראל תמשיך לפעול מול הטרור באופן ממוקד ולבלום את כל מי שיבקש להפר את הסדר הציבורי", אמר גנץ.

#msc 2022 Townhall Abraham Accords: Peace By Piece
גנץ | צילום: MSC

בתוך כך, במהלך סוף השבוע נעשו מאמצים להרגיע את השטח, כאשר המודיעין המצרי העביר לארגון הטרור חמאס ולהנהגה הפלסטינית בשטחים מסרים לפיהם ישראל שומרת את חופש הפולחן בהר הבית, וכן מסר דומה הועבר למדינות הסוניות כמו בחריין, שגינתה בחריפות את פעולות כוחות הביטחון ביום שישי האחרון.

בהמשך לעימותים שהתפתחו אתמול בערב חג הפסח בהר הבית, במהלכם עשרות צעירים פלסטינים פתחו בתהלוכה שכללה ירי זיקוקים ויידוי אבנים, המשטרה עדכנה היום כי סך הכל נעצרו אתמול 476 בני אדם. בהמשך לכך, מתוכם 130 בגירים נחקרו ונכלאו במתקני שב"כ, ו-65 קטינים נחקרו ושוחררו בתנאי הרחקה מהעיר העתיקה ל-15 ימים. היתר, שאינם בעלי עבר רלוונטי נחקרו ושוחררו בתנאי אזהרה.