ליברמן: "ראש המוסד ואלוף פיקוד דרום ביקרו לאחרונה בקטאר"

יו"ר ישראל ביתנו חשף בתוכנית "פגוש את העיתונות" כי יוסי כהן והרצי הלוי שהו בדוחא לפני כשבועיים, במסגרת מאמצי ההסדרה מול חמאס והרצון להמשיך את העברת הכסף הקטארי

ראש המוסד יוסי כהן בכנס הבינ"ל לשרי ביטחון פנים
ראש המוסד יוסי כהן בכנס הבינ"ל לשרי ביטחון פנים | צילום: דוברות המשרד לביטחון הפנים

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן חשף הערב (שבת) בתוכנית "פגוש את העיתונות" כי ראש המוסד יוסי כהן ואלוף פיקוד דרום הרצי הלוי ביקרו בקטאר לפני כשבועיים. זאת, במסגרת מאמצי ההסדרה מול חמאס, והרצון הישראלי בהמשך הגעת הכסף הקטארי.

בעקבות הפרסומים על נסיעתם, משפחת גולדין הודיעה כי היא דורשת לקיים פגישה דחופה עם ראש הממשלה נתניהו. במשפחה ציינו: "נתניהו התחייב שלא תהיה הסדרה בלי להשיב את הבנים מעזה. הפרסומים מעידים ששוב הוחמצה ההזדמנות".

מפקד פיקוד דרום, אלוף הרצי הלוי בחדר המצב והשליטה של פיקוד הדרום במהלך התקיפה
מפקד פיקוד דרום, אלוף הרצי הלוי בחדר המצב והשליטה של פיקוד הדרום במהלך התקיפה | צילום: דובר צה''ל
בתוך כך, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, סאלח אל-עארורי, אמר במהלך ריאיון לערוץ הטלוויזיה של חמאס "אל-אקצא" כי נתניהו ובנט ירצו לפתור את הפלונטר הפוליטי באמצעות תקיפה בעזה. עוד מסר אל-עארורי: "אני אומר לנתניהו ולבנט כי כל המבצעים שנערכו בעזה הסתיימו באותה תוצאה. אנחנו נגיב לכל תקיפה נגד חמאס ונגד העם הפלסטיני. אתם לא מפחידים אותנו ואתם לא תשנו את המדיניות שלנו".
מוקדם יותר היום דווח בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" כי השליח הקטארי לרצועה, מוחמד אל-עימאדי, שהגיע לרצועה בלילה שבין חמישי לשישי – מסר לחמאס כי חלוקת הכסף הקטארי תתבצע עד לסוף השנה הנוכחית. זאת, לאחר שראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה, נפגש לאחרונה עם אמיר קטאר, תמים בן חמד.
עוד דווח מפי גורמים יודעי דבר כי כי גופי הביטחון של ארגוני הטרור ברצועת עזה הוציאו הוראות לכל הדרגים הבכירים ולדרגים בשטח מקרב ארגוני הטרור, בדרישה שיישמעו לכללי הבטיחות, ימתנו את התנועות והפעילויות שלהם ויימנוע מכינוסים גדולים. זאת, לדבריהם, מחשש שישראל תבצע חיסולים או תקיפות אוויריות לפני הבחירות.