שב"כ חשף: כך פעל חזבאללה לגיוס ישראלים לטובת ריגול

החקירה העלתה כי ארגון הטרור השתמש באזרחית ישראלית שעובדת כעיתונאית בלבנון ובבעלה, במטרה לרתום ולגייס אזרחים ישראלים לפעילות הארגון השיעי • האזינו: שיחת האזהרה של רכז השב"כ

זמן צפייה: 03:07

שב"כ התיר היום (שלישי) לפרסום פרטים אודות חקירה סביב פעילות חזבאללה בלבנון לגיוס אזרחים ישראלים, במסגרתה ארגון הטרור השתמש באזרחית ישראלית שעובדת כעיתונאית בלבנון ובבעלה, במטרה לרתום אזרחים ישראלים לפעילותם.

מהחקירה עלה כי ביירות מחמוד, אזרחית ישראלית ממג'ד אל כרום המתכואאת כיום בלבנון עם בעלה בלאל ביזארי, פועלת בלבנון מטעם ארגון חזבאללה. ביירות עובדת בעיתון הלבנוני "אלאחבאר" המקורב לחזבאללה ולצד עבודתה כעיתונאית, היא ובעלה בלאל הופעלו על ידי ארגון הטרור כאותרים ומגייסים של אזרחים ישראלים לטובת פעילות עבור חיזבאללה.

ביירות נחקרה על ידי כוחות הביטחון במהלך שנת 2013 בחשד שיצרה קשר עם פעילי חזבאללה אותם פגשה בכנסים שהתקיימו במרוקו בשנת 2008 ובתוניס בשנת 2012. לאחר חקירתה בשנת 2013, עזבה ביירות את ישראל ועברה להתגורר בלבנון, שם נישאה, כאמור, לבלאל ביזארי.

לכתבות נוספות בנושא >> 

שב"כ: נתפס החשוד שהרג את לוחם גולני עמית בן יגאל

שב"כ סיכל חוליה שתכננה פיגוע באצטדיון טדי בי-ם; 3 נעצרו

ביירות חמוד ובלאל ביאזרי, פעילי חזבאללה
ביירות חמוד ובלאל ביאזרי, פעילי חזבאללה | צילום: תקשורת שב''כ

לאחר מפגש משותף שקיימה ביירות עם שתי חשודות נוספות בטורקיה במהלך דצמבר 2019, נחקרו השתיים על ידי שב"כ בחשד כי במהלך הביקור בוצע ניסיון לגייסן לשורות חיזבאללה על ידי ביירות ובעלה. במסגרת החקירה אומת הקשר של השתיים לביירות וכן התקבל מידע על המפגש שקיימו בוטרקיה ועל האופן בו פועל חיזבאללה באמצעות ביירות ובעלה על מנת לגייס ישראלים נוספים לפעילות עבור חיזבאללה.

כחלק מפעולות הסיכול, יצר קשר רכז שב"כ עם בלאל בלבנון על מנת להזהירו כי השב"כ מודע להיותם מגייסים עבור חיזבאללה, למרות הכיסוי העיתונאי אותו הם מציגים וכי עליהם לחדול מניסיונות גיוס של אזרחים ישראלים.