דיווח: לבנון מוכנה לייצב את הגבול הימי עם ישראל בפיקוח האו"ם

מקורות מסרו לעיתון "אל-חיאת" כי ביירות הודיעה שתסכים להגיע להסדר בנוגע לסימון התוואי. על פי הדיווח, ביקורו של שר החוץ האמריקני השיב את המו"מ למסלול, לאחר מחלוקת מתמשכת בין הצדדים

זמן צפייה: 00:26

העיתון "אל-חיאת" דיווח הלילה (רביעי) כי לבנון הודיעה שהיא מוכנה להגיע להסדר בנוגע לסימון הגבולות הימיים עם ישראל, תחת פיקוח האו"ם. על פי הדיווח, הדברים נאמרו במהלך פגישה שניהל יו"ר הפרלמנט הלבנוני, נביה ברי, עם מפקד כוחות יוניפי"ל בלבנון.

בין ישראל ללבנון שוררת מחלוקת בשאלת תוואי הגבול הימי בין המדינות, ובשנה האחרונה התנהלו ניסיונות אמריקניים לפשר בין הצדדים. על פי הדיווח, מה שהשיב את המשא ומתן למסלול הוא ביקור שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, בביירות בחודש שעבר.  לדברי המקורות, מרבית הפגישה שערך פומפאו עם יו"ר הפרלמנט הלבנוני עסקה בנושא הגבול הימי, ולאחריה החלו מגעים נוספים, בין ארה"ב ליוון ולקפריסין, על מנת שיתפקדו גם הן כמתווכות בסוגיה. זאת, מתוך מחשבה שהסדר בין לבנון וישראל ישרת גם אותן.

הגבול הימי עם לבנון (ארכיון)
הגבול הימי עם לבנון (ארכיון) | צילום: החדשות 13

בשבת מסרו מקורות דיפלומטיים ערביים לעיתון "אל-חיאת" כי צרפת החלה לאחרונה להביע דאגה בנוגע למידע "מסוכן" שהועבר מישראל לארצות הברית, לפיו קיים מפעל לייצור טילים מדויקים בלבנון. על פי המקורות, פריז הזהירה את ביירות, כי ישראל לא תעמוד מנגד כשמפעל כזה נבנה ומופעל על אדמות לבנוניות בתמיכה איראנית. עוד הוסיפו, כי צרפת, שעד כה שמרה על עמדה ניטרלית בכל הנוגע להטלת הסנקציות האמריקניות על איראן וחזבאללה דרך לבנון, מתקרבת יותר ויותר לעמדה האמריקנית.