חזבאללה: "צה"ל מציב בובות חיילים בגבול לבנון - מחשש לפיגוע"

כתב ערוץ אל-מנאר דיווח כי ישראל החלה למקם בובות בדמות חיילים בתוך ג'יפים, בשל החשש מנקמה על התקיפה המיוחסת לה בביירות: "מבוכה המעידה על טיפשות". צה"ל: "לא מתייחסים לדיווחים זרים"

זמן צפייה: 05:13

כתב ערוץ "אל-מנאר" של חזבאללה, עלי שעיב, פרסם היום (חמישי) תמונות בעמוד הטוויטר שלו, שבהן נראות בובות המדמות חיילי צה"ל בתוך רכב צבאי בגבול לבנון. לדבריו, הבובות הוצבו בכמה נקודות בגבול בשל חשש ישראל מפיגוע נקם בעקבות התקיפה בביירות המיוחסת לה. מצה"ל נמסר בתגובה לפרסום כי "צה"ל לא מתייחס לדיווחים הזרים".

יחד עם התמונות כתב שעיב: "אין צורך לצחוק על עניין הג'יפ, זו מבוכה שתוביל להדחת בכירי הצבא, שכן היא מצביעה על טיפשות. אתם לא למדים שאתם נמצאים בעימות מול אנשים עם חוכמה, אומץ לב ואמונה שמספיקים להבסתכם".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"בריטניה וצרפת מצטרפות לארה"ב וקוראות ללבנון להרגיע המתיחות"

נסראללה מאיים? כך הגיב חזבאללה לפעולות ישראליות במהלך השנים

מקורבים לחזבאללה: מתוכננת מתקפה מחושבת – שלא תוביל למלחמה

בובות של חיילי צה''ל, שעל פי חזבאללה הוצבו בגבול לבנון
בובות של חיילי צה''ל, שעל פי חזבאללה הוצבו בגבול לבנון | צילום: חדשות 13

בהמשך היום מועצת הביטחון של האו"ם תצביע על חידוש מנדט כוח יוניפי"ל בדרום לבנון - כוח צבאי לשמירת השלום מטעם האו"ם. זאת, בעקבות לחצים דיפלומטיים שהופעלו מצד ישראל וארצות הברית על חברות המועצה במטרה לשמר את המנדט של הכוח, שנחלש לאחר תקריות עם פעילי חזבאללה, אשר מונעים את הגישה והתנועה בדרום המדינה.

בכתב המנדט שיובא להצבעה, שמים דגש על הבטחת חופש התנועה של יוניפי"ל בקו הכחול (קו הגבול בין ישראל ללבנון), באוויר וביבשה, תוך שמירה על הגישה של הכוחות באזור ומניעת כל הפרה של הסכם זה. בנוסח המנדט ממשלת לבנון נקראה "לאפשר לכוח גישה בהתאם להחלטה 1701 תוך כיבוד ריבונות המדינה". כמו כן מדגישים את החשיבות בשיתוף פעולה ותיאום רציף בין ממשלת לבנון וצבא לבנון עם כוח יוניפי"ל.

Gettyimages 1068296166 594x594
כוח יוניפי''ל בדרום לבנון | צילום: Getty Images

אמש בוצע ירי בשטח לבנון במרחב שבו טסו רחפנים של צה"ל. דובר צה"ל מסר כי הרחפנים סיימו את משימתם ולא נגרם נזק. זאת לאחר שמוקדם יותר אתמול כלי תקשורת בלבנון דיווחו כי צבא לבנון פתח באש לעבר שני מזל"טים ישראליים, באזור הכפר אל-עדיסה שבגבול בין ישראל ללבנון.

בערוץ LBCI הלבנוני נטען כי הירי הגיע ברקע החלטת צבא לבנון לירות לעבר מזל"טים הנראים בעין בלתי מזויינת, מכיוון שאין ברשות צבא לבנון מכ"מים המנטרים מזל"טים. בערוץ אל-מיאדין דווח כי היריות לא פגעו במזל"טים, והם חזרו לכיוון ישראל.

חלקי המל''ט שלטענת לבנון נפל באזור ביירות
חלקי המל''ט שלטענת לבנון נפל באזור ביירות | צילום: חדשות ביטחון שדה

ביום שלישי דיווח המגזין הבריטי "טיימס" דיווח כי האתר שתקפו לכאורה המל"טים הישראליים בביירות הכיל מכשור שמערבב חומרים שמשפרים דיוק של טילים. מהתמונות שפורסמו בדיווח, ניתן לראות שמה שהותקף הוא מכשיר יקר ונדיר שנקרא "מערבל פלנטארי" - באמצעותו מייצרים דלק מוצק לטילים.

לחזבאללה יש שני פרויקטים לדיוק הטילים: פרויקט הסבה של רקטות טיפשות לטילים חכמים ופרויקט ששאיפתו לייצר טילים על אדמת לבנון מאפס – כאשר המערבל שהופצץ היה קריטי למיזם זה. המכשיר המדובר, מתוצרת איראנית, הוא יקר ונדיר כאמור, ולחזבאללה לקח זמן רב להביאו ללבנון. על פי הערכות, זהו המכשיר היחיד שהיה מסוגו במדינה.