הותר לפרסום: צה"ל יירט 3 מל"טים של חיזבאללה

כוחות צה"ל יירטו שלושה מל"טים של ארגון הטרור, סמוך לאסדת הגז בגבול הימי של ישראל ללבנון. המל"טים המריאו מלבנון והיו בדרכם למים הכלכליים של ישראל, וההערכה היא כי מדובר במאמץ של חיזבאללה לפגוע במשא ומתן של ישראל ולבנון על הגבול הימי

זמן צפייה: 03:24

הותר לפרסום: כוחות צה"ל יירטו היום (שבת) בשעות אחר הצהריים שלושה מל"טים של ארגון הטרור חיזבאללה, סמוך לאסדת הגז בגבול הימי של ישראל ללבנון. המל"טים המריאו מלבנון והיו בדרכם למים הכלכליים של ישראל, כאשר ההערכה היא כי הם היו בדרכם לאסדת הגז כריש.

המל"טים התגלו בידי מערכת הגילוי, והם נעקבו ויורטו. חברת האסדה עודכנה על האירוע, וההערכה היא כי מדובר במאמץ של חיזבאללה לפגוע במשא ומתן של ישראל ולבנון על הגבול הימי, וכי הכישלון של חיזבאללה יוביל אותם לניסיונות חוזרים.

למעשה, חיזבאללה שאפו להישג תודעתי, כאשר במקור תיכננו לצלם את האסדה ולשדר זאת, כדי להראות שארגונם עוקב אחר פעילות ישראל. ההקשר הרחב יותר הוא הרוח הגבית מהאיראנים, אשר רואים בפגיעה של חיזבאללה בישראל, אפילו אם תודעתית, כהישג איראני. ההערכה בלבנון היא כי מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ינסה שוב לשגר מל"טים לא חמושים לעבר האסדה, וגם לעבר ישראל, בשבועות הקרובים.

סוכנות הידיעות הלבנונית המזוהה עם חיזבאללה פרסמה הערב: "היום אחר הצהריים, חולייה על שמם של השהידים ג'מיל סכאף ומהדי יאע'י שיגרה כטב"מים לא חמושים ובגדלים שונים לעבר האיזור השנוי במחלוקת ליד אסדת 'כריש' במטרה לבצע גיחה למטרות מודיעין. המשימה הושלמה בהצלחה ובכך הועבר המסר".

[brightcove_iframe video_id='news-video-news-flash-part-2207021955' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='תיעוד היירוט' poster='' kid='1_nqhsn7ga' duration='']

כזכור, הדריכות הגבוהה בחיל האוויר מחשש למתקפת מל"טים איראנית כנקמה על הפעולות המיוחסות למוסד הובילה לתקרית חריגה, כאשר מל"ט של הצבא המצרי זוהה בטעות ככלי טיס עוין, ומטוסי קרב של חיל האוויר שהוזנקו לעברו הפילו אותו. המל"ט טס מאזור חצי האי סיני לכיוון ישראל, כאשר יחידת הבקרה האווירית של חיל האוויר בבסיס רמון עקבה אחריו והזניקה מטוסי סופה מסוג F16i.

בתיאום עם המצרים, שהודיעו לישראל כי איבדו השליטה על המל"ט בשל תקלה טכנית, כשהמל"ט חדר לשטח ישראל שוגר לעברו טיל אוויר-אוויר והוא הופל באזור הר שגיא בגבול מצרים.