דיווחים בלבנון: פצועים בפיצוץ באתר של חזבאללה בדרום המדינה

לפי כלי תקשורת במדינה, הפיצוץ אירע במבנה שככל הנראה משמש כמחסן נשק של ארגון הטרור. טרם ברור אם מדובר בתאונה או בחבלה מכוונת. ממידע ראשוני עולה כי המבנה שייך לבכיר בארגון

זמן צפייה: 02:20

כלי תקשורת בלבנון דיווחו היום (שלישי) על פיצוץ שאירע באתר של חזבאללה בעין קאנא שבדרום המדינה. על פי הדיווחים ישנם פצועים בפיצוץ, ונרשמה תנועת אמבולנסים של ארגון הטרור באזור.

עוד דווח כי המבנה שימש כמחסן נשק של הארגון, וטרם ברור אם מדובר בתאונה או בחבלה מכוונת. פעילי חזבאללה רבים הגיעו למקום. ערוץ MTV הלבנוני דיווח כי המבנה שבו אירע הפיצוץ שייך לבכיר בחזבאללה, ונבדקת האפשרות כי הפיצוץ היה ניסיון לפגוע בבכיר זה.

עוד בחדשות 13:

דיווח: ארה"ב והאמירויות יגיעו להסכם על מכירת ה-F35 עד דצמבר

הקבינט דן בהחמרת הסגר: נשקלת הגבלת בתי כנסת וצמצום התכנסויות

אוחנה רצה להציג בקבינט חוו"ד להגבלת ההפגנות, בכחול לבן סירבו

שעות לאחר הפיצוץ, דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, הגיב לאירוע וכתב כי "הפיצוץ במרכז חזבאללה בעין קנא הוא המשך קריסת מדינת לבנון לאינטרסים של חזבאללה. איך אפשר לדמיין ארגון טרור עדתי שמבצע את פעילויותיו ומאחסן את כלי הנשק שלו בקרב האוכלוסייה, עמוק בכפרים ובקרב חפים מפשע?. הזהרנו בעבר כי על פי הערכות, אחד מכל שלושת הבתים בכפר הוא אתר חזבאללה".

פיצוץ בדרום לבנון
פיצוץ בדרום לבנון | צילום: חדשות 13

לפני כשבועיים פרצה שריפת ענק בנמל ביירות - היכן שאירע הפיצוץ הקטלני בחודש שעבר. מקור צבאי לבנוני מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי האש פרצה במפעל צמיגי מכוניות ושמנים.

כזכור, ב-4 באוגוסט אירע פיצוץ אדיר בנמל. לפחות 100 אנשים נהרגו ואלפים נפצעו. הפיצוץ התרחש במחסן שהכיל 2,750 טון אמוניום חנקתי. ממשלת לבנון הכריזה על אסון לאומי ועל מצב חירום למשך שבועיים. מדינות רבות, בהן ישראל, הציעו ללבנון סיוע הומניטרי בעקבות האסון.