ירי בוצע לעבר שני רחפני צה"ל בשטח לבנון; לא נגרם נזק

על פי דיווחים בתקשורת המקומית, צבא לבנון ירה לעבר מזל"טים ישראליים באזור הכפר אל-עדיסה שבגבול בין המדינות, אך לא פגע בהם. מצה"ל נמסר כי מדובר ברחפנים שסיימו את משימתם ולא נפגעו

זמן צפייה: 01:05

דובר צה"ל אישר כי בוצע הערב (רביעי) ירי בשטח לבנון, במרחב שבו טסו רחפנים של צה״ל. עוד נמסר כי הרחפנים סיימו את משימתם ולא נגרם נזק. זאת, בהמשך לדיווחים בכלי תקשורת בלבנון, שמסרו מוקדם יותר הערב כי צבא לבנון פתח באש לעבר שני מזל"טים ישראליים, באזור הכפר אל-עדיסה שבגבול בין ישראל ללבנון.

בערוץ LBCI הלבנוני נטען כי הירי הגיע ברקע החלטת צבא לבנון לירות לעבר מזל"טים הנראים בעין בלתי מזויינת, מכיוון שאין ברשות צבא לבנון מכ"מים המנטרים מזל"טים. בערוץ אל-מיאדין דווח כי היריות לא פגעו במזל"טים, והם חזרו לכיוון ישראל.

מוקדם יותר היום דווח בעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי צרפת ובריטניה העבירו מסר אזהרה מישראל לממשלת לבנון, לפיו תגובה מצד חזבאללה לתקיפה בביירות המיוחסת לישראל תיענה במכה קשה של ישראל בכל לבנון. זאת, במקביל למסרים דומים שהעבירה ארה"ב ללבנון, כפי שפורסם בחדשות 13.

עוד בחדשות 13:

התרסקות המל"טים בביירות: "צה"ל תקף מחסני אמצעים לדיוק טילים"

חזבאללה: "שני המל"טים שהופלו בביירות הכילו חומר נפץ"

נסראללה מאיים? כך הגיב חזבאללה לפעולות ישראליות במהלך השנים

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190828-2104' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד הירי' kid='1_ztpxngl0' duration='30'']

עוד דיווח העיתון מפי גורמים בלבנון כי ראש הממשלה סעד אל-חרירי מנהל מגעים מתמשכים עם פומפאו, ועם גורמים בין-לאומיים נוספים בהם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, בבקשה לרסן במישור הדיפלומטי תקיפות נוספות של ישראל בלבנון ולמנוע ממנה לדרדר את המצב הביטחוני באזור.

לפי אותו דיווח, גורמים בממשלת לבנון מסרו כי אל-חרירי מקיים מגעים תוך הבנה כי חזבאללה יגיב לתקיפות המיוחסות לישראל, שכן בארגון מאמינים שהיא זו שנושאת באחריות להפרת כללי העימות בין הצדדים, לראשונה מאז פרסום החלטה 1701 של האו"ם. לדבריהם, אל-חרירי סבור שישראל מנסה לכפות מציאות חדשה בדרום לבנון כדי לשנות את כללי העימות לטובתה, ולכן גדל הסיכוי לעימות בין חזבאללה לישראל - שיכלול גם את סוריה ועיראק.

Lebanon's Hezbollah Supporters Chant Slogans During Last Day Of Ashura, In Beirut
תומכי חזבאללה בלבנון | צילום: רויטרס

אתמול דיווח המגזין הבריטי "טיימס" דיווח כי האתר שתקפו לכאורה המל"טים הישראליים בביירות הכיל מכשור שמערבב חומרים שמשפרים דיוק של טילים. מהתמונות שפורסמו בדיווח, ניתן לראות שמה שהותקף הוא מכשיר יקר ונדיר שנקרא "מערבל פלנטארי" - באמצעותו מייצרים דלק מוצק לטילים.

לחזבאללה יש שני פרויקטים לדיוק הטילים: פרויקט הסבה של רקטות טיפשות לטילים חכמים ופרויקט ששאיפתו לייצר טילים על אדמת לבנון מאפס – כאשר המערבל שהופצץ היה קריטי למיזם זה. המכשיר המדובר, מתוצרת איראנית, הוא יקר ונדיר כאמור, ולחזבאללה לקח זמן רב להביאו ללבנון. על פי הערכות, זהו המכשיר היחיד שהיה מסוגו במדינה.