"מטרה יצאה, מטרה הושמדה": תיעוד ניסוי הלייזר שמיירט רקטות ומל"טים

משרד הביטחון מפרסם תיעוד של הניסוי המוצלח במערכת "מגן אור", משדר לייזר שיוכל ליירט רקטות, פצמ"רים ומל"טים לטווח של עד 10 ק"מ. בכיר במשרד הביטחון: "המערכת תהיה מבצעית בעוטף עזה תוך כמה שנים בודדות". צפו

זמן צפייה: 02:36

הצלחה למערכת הלייזר שלה ממתינים בציפייה במערכת הביטחון: משרד הביטחון מפרסם אחר הצהריים (חמישי) תיעוד מהניסוי המוצלח של מערכת "מגן אור", משדר לייזר שיוכל ליירט רקטות, פצצות מרגמה ומל"טים לטווח של עד 10 ק"מ.

המערכת נחשפה לפני כחודש על ידי אגף המינהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית במשרד הביטחון (מפא"ת). המערכת היא ליירוט בלייזר ופיתוח עוצמה של יותר מ-100 קילו וואט.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-internal-part-2204141236' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='' poster='' kid='1_k49brxal' duration='218']

רגע הפגיעה במטרה על ידי קרן לייזר
רגע הפגיעה במטרה על ידי קרן לייזר | צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

"רגע היסטורי, הלייזר עובד", אמר תא"ל יניב רותם ראש מפא"ת. "יש מערכת שעובדת בפועל. עשינו הרבה ניסויים מול פצ"מרים ורקטות ולמדנו ליירט אותן עם הנקודה שבה מפוצצים את הרקטה. יירטנו גם פצמ"רים ומל"טים. זה בגדר נס".

רותם הבהיר כי בהמשך תוכל המערכת ליירט אמצעי לחימה נוספים. "זו מערכת משלימה לכיפת ברזל. הלייזר מיירט את הרקטה תוך שניות. תוך כמה שנים, המערכת תהיה מבצעית בעוטף עזה", הוא אמר.

שר הביטחון בני גנץ עם מפתחי המערכת, מחזיק בידיו חלקים מכלי הטיס שיורט על ידי קרן הלייזר
שר הביטחון בני גנץ עם מפתחי המערכת, מחזיק בידיו חלקים מכלי הטיס שיורט על ידי קרן הלייזר | צילום: דובר צה''ל

מערכת הלייזר של צה''ל
מערכת הלייזר של צה''ל | צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ אמר: "המערכת היא גיים צ'יינג'ר. זה נותן לנו יתרון טכנולוגי משמעותי ויתרום לביטחון. זה יתרום לנו בכל הזירות לשלול יכולות של האויב. אין כאן קסמים. אפשר עכשיו להאיץ את התהליך".

מנכ"ל רפאל, האלוף במיל' יואב הר אבן סיכם: "יש לנו עוד תקופה של חודשים רבים דו-ספרתיים עד למערכת מבצעית. זו אבן דרך משמעותית. עברנו את נקודת האל-חזור".