לפיד: "לא נהסס להפעיל כוח כדי לשמור על שלום אזרחינו"

ראש הממשלה נאם בטקס סיום קורס קצינים בבה"ד 1, ואמר כי "המשימה שלנו כחברה היא להחזיר את האמון בדמוקרטיה שלנו, בצה"ל, במשטרה ובבית המשפט". שר הביטחון גנץ: "חיזבאללה צריך להבין שהשליחות שהוא מבצע בשם איראן – עלולה להפוך לשליחות קטלנית שתפגע קודם כל באינטרסים של אזרחי לבנון"

ראש הממשלה יאיר לפיד בטקס סיום קורס קצינים בבה"ד 1
ראש הממשלה יאיר לפיד בטקס סיום קורס קצינים בבה"ד 1 | צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

בבה"ד 1 נערך הערב (חמישי) טקס סיום קורס קצינים, במעמד ראש הממשלה יאיר לפיד, שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי. "ישראל חזקה מכל אויביה", אמר רה"מ לפיד בנאומו, "ואנחנו לא נהסס להפעיל כוח כדי לשמור על שלום אזרחינו. אויבינו צריכים לדעת שבכל רגע נתון אנחנו חזקים יותר, מתוחכמים יותר, קשוחים יותר מהם".

ראש הממשלה יאיר לפיד בטקס סיום קורס קצינים בבה''ד 1
ראש הממשלה יאיר לפיד בטקס סיום קורס קצינים בבה''ד 1 | צילום: עמוס בן גרשום / לע''מ

"אויבינו צריכים לדעת עוד דבר", הוסיף ראש הממשלה, "שאנחנו מתייצבים מולם יחד. שהחברה הישראלית חזקה יותר מכל ויכוח. העוצמה הישראלית היא העוצמה של הביחד. המשימה שלנו כחברה היא להחזיר את האמון. את האמון בדמוקרטיה שלנו, את האמון בצה"ל, במשטרה, בבית המשפט, ובעיקר להחזיר את האמון שלנו אחד בשני".

ראש הממשלה יאיר לפיד והרמטכ''ל אביב כוכבי בטקס סיום קורס קצינים בבה''ד 1
ראש הממשלה יאיר לפיד והרמטכ''ל אביב כוכבי בטקס סיום קורס קצינים בבה''ד 1 | צילום: עמוס בן גרשום / לע''מ

"כדי שאויבינו ידעו שאתנו לא כדאי להתעסק צריך להתקיים תנאי", סיכם לפיד, "התנאי הוא, שהצעירים הטובים ביותר בישראל, הנחושים ביותר בישראל, יגיעו הנה – לבה"ד 1. אני מסתכל עליכם – התנאי הזה מתקיים. קצינים וקצינות, מדינת ישראל גאה בכם מאוד. בשם ממשלת ישראל אני גאה בכם מאוד. תשמרו על עצמכם".

שר הביטחון בני גנץ בטקס סיום קורס קצינים בבה''ד 1
שר הביטחון בני גנץ בטקס סיום קורס קצינים בבה''ד 1 | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון גנץ אמר: "בשבוע האחרון היו ניסיונות כושלים של חיזבאללה לשגר כטב"מים בסמוך לאסדת הגז "כריש" שנבלמו. מדינת ישראל יודעת להגן על נכסיה היטב, וחיזבאללה צריך להבין שהשליחות שהוא מבצע בשם איראן – עלולה להפוך לשליחות קטלנית שתפגע קודם כל באינטרסים של אזרחי לבנון. מדינת לבנון, היא שנושאת באחריות לעצור את התוקפנות האיראנית משטחה הממומשת ע"י חיזבאללה".

שר הביטחון בני גנץ בטקס סיום קורס קצינים בבה''ד 1
שר הביטחון בני גנץ בטקס סיום קורס קצינים בבה''ד 1 | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

הרמטכ"ל כוכבי אמר: "חובתנו המקצועית והערכית להיות ביקורתיים, לתחקר באופן נוקב ולתבוע אחריות לרבות ענישת מפקדים שביצעו טעות חמורה או תקלה. מהצד השני, חובתנו לראות בעונש דבר סופי, שאחריו ניתן וצריך להמשיך לפקד ולשרת בצבא. לא אחת קידמנו לתפקידים משמעותיים קצינים שקודם לכן נענשו וקידומם עוכב. הם סיימו את תקופת העונש שהוטל עליהם, ובזכות כישרונם והישגיהם המרשימים הם קודמו.

ראש הממשלה יאיר לפיד והרמטכ''ל אביב כוכבי בטקס סיום קורס קצינים בבה''ד 1
ראש הממשלה יאיר לפיד והרמטכ''ל אביב כוכבי בטקס סיום קורס קצינים בבה''ד 1 | צילום: עמוס בן גרשום / לע''מ

"אנחנו רוצים קצינים מצטיינים, אנחנו צריכים קצינים מצטיינים, אבל גם מצטיינים יכולים לטעות", הוסיף כוכבי, "חברה מאוזנת, ארגון שקול וצבא מקצועי והוגן יודעים שעת להעניש ועת להבליג, עת לעכב ועת לקדם, עת להעניש ועת לסיים את העונש. הגיבוי שאנו מעניקים לקציני צה״ל מבטא בראש ובראשונה גיבוי לשיטת הפיקוד והמנהיגות בצה״ל. לא נשנה אותה, נחזק אותה".

ראש הממשלה יאיר לפיד, שר הביטחון בני גנץ והרמטכ''ל אביב כוכבי בטקס סיום קורס קצינים בבה''ד 1
ראש הממשלה יאיר לפיד, שר הביטחון בני גנץ והרמטכ''ל אביב כוכבי בטקס סיום קורס קצינים בבה''ד 1 | צילום: עמוס בן גרשום / לע''מ