שוטרי מג"ב פינו שני בתים במאחז בלתי חוקי ליד יצהר

כוחות הביטחון הרסו את המבנים במאחז הבלתי חוקי קומי אורי. זאת לאחר שנדחתה העתירה לבג"ץ נגד צו ההריסה של נריה זארוג, העציר המנהלי שסירב בעבר להתפנות. חשוד נעצר בגין תקיפת שוטרים

זמן צפייה: 00:25

שוטרי מג"ב פינו הבוקר (רביעי) שני בתים בלתי חוקיים במאחז קומי אורי, אחד מהם של נריה זארוג, העציר המנהלי שסירב בעבר להתפנות. כוחות משטרה וכלים הנדסיים הגיעו למקום והרסו את המבנים, שנמצאים בשטח B. אדם אחד נעצר בחשד להפרת צו ההריסה ותקיפת שוטרים. לפני כשבוע בג"ץ דחה את עתירתם של זארוג ואהרון זוגלן לבטל את צו ההריסה. מספר צמתים באזור נחסמו לתנועה. עם יציאת הכוחות מהיישוב, מתפרעים יידו לעברם אבנים, ואחד הלוחמים נפגע בראשו ונפצע קל.

גורם ביטחוני מסר עם תחילת הפינוי: "כל ניסיון לפגוע בכוחות הביטחון המבצעים את עבודתם על פי חוק לפינוי והריסת המבנים במאחז הבלתי חוקי קומי אורי, יענה באפס סובלנות ובנחישות מצב הלוחמים. על התושבים לגלות אחריות ולא להיגרר לפרובוקציות ואלימות.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20200115-0812' autoplay='0' credit='' desc='צילום רחפן של הפינוי בקומי אורי' kid='' duration='0'']

פינוי בתים במאחז קומי אורי | צילום: אלעזר ריגר

מזכירות היישוב מסרה: "עשרות אלפי מבנים ערבים בלתי חוקיים נבנו בשנים האחרונות ביהודה ושומרון, וממשלת ישראל בחרה להתמקד בהריסת בתיהם של משפחות יהודיות ביצהר. כאשר בתי מחבלים שדם יהודי על ידיהם עומדים על תילם".

פינוי בתים במאחז הבלתי חוקי קומי אורי | צילום: חדשות 13

לפני כחודשיים פרצו עימותים אלימים ביצהר, במהלך ניסיון מעצר זארוג, שהפר כאמור צו הרחקה מנהלי והתבצר בביתו. עשרות תושבים ביישוב השליכו אבנים ובקבוקי צבע לעבר כוחות הביטחון, וחסמו את הכבישים במשך שעות ארוכות. לאחר סיום העימותים ביצהר, הגיעו עשרות מתפרעים ליישוב קומי אורי הסמוך. המתפרעים יידו אבנים לעבר לוחמי מג"ב ופצעו שלושה מהם, שקיבלו טיפול רפואי במקום.

הכוחות צרו על הבית שבו התבצר נריה זארוג, שאזק עצמו למתקן ברזל המחובר לרצפת הבית. כעבור כמה שעות הצליחו לשחררו להוציאו מהמקום, והוא הובא לחקירה. שלושה חשודים נעצרו בגין הפרת הסדר, ושלושה שוטרים נפצעו קל. נגרם נזק לרכבי ביטחון.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-events-20191110-2200' autoplay='0' credit='' desc='ניסונות המשטרה לשחרר את זארוג, שאזק עצמו למתקן ברזל' kid='1_73hwypm4' duration='7'']

על פי ארגון "חוננו", הכוחות שברו קירות בדירה, ולטענתם זארוג "זועק מהדירה לעזרה. נשמעו קולות של פטישים וצרחות", נמסר מטעם הארגון, "ככל הנראה הכוחות נתקלו בביצורים אשר מקשים על הוצאתו מהדירה".

Whatsapp Image 2019 11 10 At 2
נריה זארוג אזוק לביתו ביצהר

"זארוג, נשוי ואב לתינוקות, קיבל צו מנהלי החתום בידי אלוף פיקוד מרכז נדב פדן, אשר מרחיק אותו מביתו לתקופה של שלושה חודשים", הסבירו ב"חוננו", "הוא סירב להישמע לצו ונשאר ביישוב כבר יותר מחודשיים, תוך שהוא קורא לאלוף הפיקוד לבטל לו את הצו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לאירוע, ואמר כי הוא "קורא לכבד את החוק ולהפסיק מיד את האלימות נגד כוחות הביטחון. יש לאפשר לחיילי צה"ל וכוחות מג"ב, ששומרים על כולנו, לבצע את עבודתם. לא נסבול הפרות חוק".