השר אוחנה ביקש ממ"מ המפכ"ל להחליף את יועמ"שית המשטרה

השר לביטחון הפנים המליץ לשבתאי להחליף את אלישר, שהפכה למושא התקפות מצד בנו של רה"מ, ולמנות במקומה את אחד ממקורביו ממשרד המשפטים. עקב הפרסום בחדשות 13: שבתאי לא יחליף את היועמ"שית

זמן צפייה: 01:49

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה היה זה שביקש מממלא מקום המפכ"ל, ניצב קובי שבתאי, להחליף את היועצת המשפטית של המשטרה איילת אלישר - חצי שנה לפני שהייתה אמורה לסיים את תפקידה - כך פורסם הערב (רביעי) בחדשות 13. יתרה מזאת, אוחנה אף הציע לשבתאי למנות לתפקיד את רועי כחלון - יד ימינו של דן אלדד, שמקורב לאוחנה.

יש לציין כי בעקבות הפרסום בחדשות 13, שבתאי החליט שלא להחליף לעת עתה את היועצת. זאת, כאמור, לאחר שמוקדם יותר השבוע פורסם כי מ"מ המפכ"ל החל לראיין עובדים פוטנציאליים, לא משורות המשטרה, לתפקיד היועץ המשפטי למשטרה - עוד בטרם מינוי הקבע שלו לתפקיד הבכיר. בכירים בארגון אף ציינו כי "תמוה שזו פעולתו הראשונה".

אמיר אוחנה
אמיר אוחנה | צילום: רויטרס

הריאיונות לתפקיד מגיעים ברקע מתקפות ברשתות החברתיות נגד איילת אלישר, שמכהנת כיועצת המשפטית למשטרה כיום, בעיקר מצד בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו. בנו של ראש הממשלה כתב בציוצים בטוויטר כי "איילת אלישר והפרקליטים נורית ליטמן ומנדלבליט הפכו את משטרת ישראל למשטרה פוליטית ופושעת", ובמקרה אחר האשים כי "אלישר מבצעת כל כך הרבה עבירות פליליות בחצי שנה האחרונה, רק על ניגוד העניינים עם בעלה ממובילי פרעות השמאל היא צריכה לשבת בכלא".

לפני כשבועיים אישרה הממשלה את בקשת השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה למנות את ניצב קובי שבתאי לתפקיד מ"מ מפכ"ל המשטרה בלבד, לחצי שנה, ולא להעלות להצבעה את מינויו למפכ"ל קבוע. זאת, בשל הקרע בממשלה וסירובו של יו"ר כחול לבן בני גנץ לאשר את המינוי מבלי שיאושרו מינויים שהוא מקדם. גם גונדר קטי פרי תמונה בינתיים לתפקיד מ"מ נציבת שב"ס. השניים ימלאו את התפקידים עד 30.6 או עד אישור למינוי קבע.

ניצב יעקב שבתאי, מפקד משמר הגבול
ניצב קובי שבתאי, מפקד משמר הגבול | צילום: דוברות מג''ב

זאת, למרות שרק כמה ימים לפני כן אישרה ועדת גולדברג את מינויו של ניצב שבתאי לתפקיד מפכ"ל המשטרה ואת מינוי פרי לנציבת שב"ס. גורמים בכירים במשטרה הגיבו לנושא ומסרו: "אנו מביעים מורת רוח ואכזבה על הניסיון למנות ממלא מקום נוסף למשטרה, מדובר בפגיעה קשה בארגון ובשלטון החוק של מדינת ישראל. על כחול לבן לשים את הפוליטיקה בצד ולפעול למען האינטרס הציבורי". בעקבות עיכוב מינויי הקבע, תקף אוחנה את גנץ בריאיון בחדשות 13: "אי אפשר להתנות את מינוי המפכ"ל בג'ובים".