המפכ"ל: "לקח לשוטרים 4 דקות להגיע לזירה, מדובר במחבל מתועב"

המפכ"ל קובי שבתאי הגיע לזירת הפיגוע בבאר שבע, היכן שנרצחו 4 בני אדם על ידי מחבל תושב חורה, ואמר כי "הרבה זמן לא נתקלנו במסע הרג בהיקף כזה". עוד אמר המפכ"ל כי המשטרה הגבירה את כלל מערך הכוננות ברמה הארצית מחשש לאירועי חיקוי

זמן צפייה: 02:53

מפכ"ל המשטרה יעקב (קובי) שבתאי מסר הערב (שלישי) הצהרה לתקשורת מזירת הפיגוע הקטלני במהלכו נרצחו 4 בני אדם: "מדובר במסע הרג מתועב של מחבל שמוכר לשירותי הביטחון. המחבל המתועב ביצע מסע רצח שכלל דריסה ודקירה". עוד הוסיף לומר שבתאי: "הרבה זמן לא נתקלנו במסע הרג בהיקפים כאלה".

בהמשך דבריו אמר המפכ"ל כי "בעקבות הפיגוע הגברנו את כל מערך הכוננות ברמה הארציחת מחשש לאירוע חיקוי. מסע ההרג נמשך 8 דקות, כאשר השוטרים הגיעו לזירה 4 דקות אחרי הקריאה הראשונה". על האזרחים שניטרלו את המחבל: "גילו תושיה וחיסלו את המחבל".

בהמשך, נשאל המפכ"ל על ידי כתב חדשות 13 לגבי הזזת הכוחות המשטרתיים לגזרות אחרות והאם יש לך קשר לפיגוע: "עובדתית זה לא נכון, הדרום חוזק ותוגבר בכוחות. בעבר היו פה כוחות מילואים, וגם החטיבה התקטית נמצאת כאן ויש כוחות ניידים בכל רחבי הארץ. לא היה לנו מודיעין מקדים על הפיגוע".

מוקדם יותר היום אירע פיגוע משולב בבאר שבע, במהלכו נרצחו ארבעה בני אדם, בהם אישה כבת 50 שמותה נקבע בזירה, אישה נוספת כבת 40 וגבר נוסף כבן 60 שמותם נקבע בבית החולים ואדם נוסף שרכב על אופניו ונהרג מפגיעת רכב המחבל.