עקב חילוקי דעות עם ראש המוסד: ראש אגף המבצעים המיוחדים נאלץ לפרוש

בגלל הקושי להפעיל כיום סוכנים ישראלים במדינות ברחבי העולם, ראש המוסד דדי ברנע דרש ממפקד היחידה המיוחדת להטמיע שינויים מהותיים ביחידה, אך האחרון סירב. בפגישה טעונה שהתקיימה בין השניים, אמר ברנע למפקד היחידה כי "הפכתם לנטל על הארגון"

זמן צפייה: 04:56

שינוי משמעותי במוסד: עקב חילוקי דעות עם ראש המוסד דדי ברנע, מפקד יחידת "קיסריה" שאחראית על המצבעים המיוחדים של הארגון, פרש מתפקידו - כך פורסם הערב (ראשון) לראשונה בחדשות 13.

עקב הקושי להפעיל כיום סוכנים ישראלים במדינות ברחבי העולם, הזמין ראש המוסד ברנע את מפקד היחידה המיוחדת והודיע לו כי בכוונתו לערוך שינויים משמעותיים מאוד בדרך שבה פועל האגף. בהמשך, לאחר שברנע הבין כי מפקד היחידה, ב', לא יישם את השינויים הנדרשים, התקיימה פגישה טעונה בין השניים, כאשר ראש המוסד הטיח בראש האגף ובכיריו כי "הפכתם להיות נטל על הארגון ואנחנו חייבים לשנות".

דוד (דדי) ברנע
דוד (דדי) ברנע

כמו כן, אחרי השיחה גם סגנו של ב' פרש מתפקידו וגם שורה של לוחמים. לאחר פרישתו של מפקד היחידה הישן, נכנס מפקד חדש שקיבל אור ירוק לעצב מחדש את היחידה המדוברת ואת מקומם של לוחמיה בעידן הטכנולוגי.

כזכור, בנובמבר אשתקד פורסם לראשונה בחדשות 13 כי בעקבות שינויים ארגוניים ופיצול בין אגפים שהוביל ראש המוסד החדש ברנע, שלושה בכירים, המקבילים לדרגת אלוף בצה"ל, הודיעו על פרישתם.

הבכירים שהודיעו על פרישתם, חצי שנה לאחר כניסתו לתפקיד של ברנע, הם ראש אגף טכנולוגיה, ראש אגף המלחמה בטרור וראש אגף "הצומת", אגף המרכזי של הארגון להפעלת סוכנים.