גיסו של הקצין שנהרג: "נסיבות המוות שוליות, המשפחה מפורקת"

יממה אחרי הטרגדיה בחברון, סיפר גיסו של דוד גולובנציץ ז"ל על התחושות הקשות במשפחה נוכח האובדן. "הוא היה מנהיג שהיה גאה בתפקיד שלו בצבא"

סגן דוד גולובנציץ ז"ל
סגן דוד גולובנציץ ז"ל | צילום: באדיבות המשפחה

"המשפחה מפורקת והיא נמנעת מלדבר על נסיבות מותו של דוד", כך אמר היום (רביעי) אבי רסקס, גיסו של סגן דוד גולובנציץ, שנהרג אמש בתקרית החמורה בחברון. רסקס הוסיף כי דוד ואמו שוחחו בעבר על האפשרות שבה ייהרג במהלך שירותו הצבאי וסיפר כי דוד אמר שאם דבר כזה יקרה הוא יהיה שמח: "בשביל המדינה ולמען קידוש השם".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"דוד היה ילד מדהים שעשה הכל עבור כל מי שהיה מסביבו. היה לו לב טוב והוא היה מוקף בחברים", המשיך רסקס. "גם כשהייתה לו חופשה הוא היה עוזר בעבודות בנייה עבור בני המשפחה. הוא היה מנהיג והיה כל כך גאה בתפקידו בצבא ובחיילים שלו".

רסקס סיפר כי אביו של דוד, חמי, חזר אתמול מניו-יורק לאחר שהביא עמו עולים חדשים לישראל. כמה שעות מאוחר יותר התקבל הדיווח הטרגי על מות הבן. "הם משפחה ישראלית מושלמת. כל כך ציונית ונותנת למען המדינה". לדבריו, נסיבות המוות של דוד שוליות ובכל מקרה המשפחה מסתכלת על מותו כפעולה למען הגנה על המדינה.

''היה מנהיג''
''היה מנהיג'' | צילום: באדיבות המשפחה

גולובנציץ ז"ל, מפקד מחלקה בחטיבת גולני בן 22 מאפרת, הועלה לדרגת סגן לאחר מותו. דובר צה"ל אישר כבר אתמול כי הוא נהרג כתוצאה מפליטת כדור במחסום ג'ילבר. מפקד פיקוד המרכז, האלוף רוני נומה, מינה ועדת מומחים בראשות אלוף-משנה רונן תמים, ראש מטה עוצבת עידן, לתחקור נסיבות האירוע. כמו כן, המשטרה הצבאית החוקרת פתחה בחקירה לנסיבות האירוע.

הטרגדיה בחברון - השאלות הקשות

התחקיר על מותו הטראגי של סגן גולובנציץ מעלה שאלות קשות שטרם ניתנה להן תשובה. הבוקר התבררו פרטים נוספים מהאירוע מהם עולה כי החיילים ידעו על תרגיל שאמור להתקיים במהלך הפעילות השוטפת ועל כן לא ברור מדוע החייל לחץ על ההדק וירה למוות במפקדו.

''נסיבות המוות שוליות''
''נסיבות המוות שוליות'' | צילום: באדיבות המשפחה

עוד עולה כי לא מעט נהלי בטיחות לא נשמרו במהלך תרגול הפתע. החיילים לא פרקו את הנשקים שלהם לפני התרגיל, מפקד המחלקה לא לבש אפוד מגן כנדרש ואש חיה נורתה למרות שבמהלך התרגיל אין צורך לנקור את הנשק.

כעת, יממה לאחר האירוע, החייל שעמד בעמדת השמירה בתל רומיידה וירה במפקדו מצוי בהלם והוא מטופל על ידי גורמי מקצוע והמפקדים בפלוגה. מהתחקיר שהתקיים הבוקר נראה כי גם התנהלותו של החייל לא הייתה כנדרש מפני שעצם קיומו של התרגיל היה ידוע.

בתגובה לאירוע הורה הרמטכ"ל, גדי איזנקוט, לעצור את האימונים בכל היחידות בצה"ל ולקיים ביום חמישי הקרוב יום בטיחות כללי. בנוסף, יקיים הרמטכ"ל ישיבה מיוחדת של פורום המטכ"ל בנושא.